torstai 13. lokakuuta 2016

Henkilökohtaista muistivarmistusta...

Kirjoittelin muutama tunti sitten em. otsikolla lyhyttekstin. Olin pois tietokoneen äärestä ja olin epähuomiossa jättänyt tekstin tallentamatta. 
Se vilahti bittitaivaaseen, joten asia on muisteltava näyttöruudulle uudestaan ja muistettava tallentaa...

Muistaakseni kirjoitin, että olen kirjoittanut eri lehtien yleisönosastoihin, ammattilehtiinkin 1960-luvun puolesta välistä alkaen.

Blogisivun pitämisen aloitin 01.07.2014. 

Olen ollut edellä mainitussa kohtalaisen aktiivinen lainaten ja kommentoiden eri medialähteiden tuotoksia sekä kirjoittaen erilaisia lyhyttekstejä, jota tämä tekstinpätkä edustaa.

Olen silloin tällöin kirjoittanut:"Muistaakseni olen tästä asiasta aikaisemminkin kirjoittanut/kertonut." 

Miksi?

Siksi, että katsellessani tekstieni = viestieni katselutilastoja en otsikoiden perusteella välttämättä muista tarkalleen, mihin asiaan teksti loppujen lopuksi liittyy. Sama koskee lähettämiäni sähköpostiviestejä, joita niitäkin on "siunaantunut" tosi paljon. Niitä tosin vanhimmasta päästä aktiivisesti deletoin.

Asiaan liittyvänä muutama päivä sitten sain tuttavaltani sähköpostiviestin esittämästäni asiasta. Hän kirjoitti:"Olemme jutelleet asiasta vuoden 2015 alkupuolella."
En tunnustanut muistamattomuuttani, mutta minullakin oli tunne, että näin on tapahtunut. Asia sinällään ei ollut erityisen tärkeä, se vain sattui minua kiinnostamaan.

Varmaan lähitulevaisuudessa on syytä käyttää yhä enemmän henkilökohtaista muistivarmistusta kirjoittamalla/kertomalla, että tämä asiahan on ollut aikaisemminkin esillä, mikäli oikein muistan...

_________________________________________________________________________

Olen aikaisemminkin todennut, että lukijalla on erittäin korkealla kynnys kommentoida kirjallisesti Blogisivuviestejä edes nimimerkillä puhumattakaan omalla nimellä. Olen kuitenkin optimistinen asian suhteen - kyllä niitäkin vielä tulee...    

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti