perjantai 28. lokakuuta 2016

Aiheellinen tuotereklamaatio ja siihen suhtautuminen...

Suunnitellun vanhenemisen strategia – liitetään nykyisin olennaisesti esineisiin, tuotteisiin. 


Jo minunkin iässä muistellaan mielellään, miten entisinä hyvinä aikoina esineet, tuotteet kestivät. 
Mainoksissakin todettiin. ”Ne kestävät isältä pojalle!” Kuulen monen nuoremman sukupolven edustajan mutisevan: ”Nyt kyllä taitaa muisti pätkiä!” 
Ei pätki ainakaan tässä asiassa, vaan kyllähän ne kestivät ja kaiken lisäksi niitä kannatti korjata…

”Niin, niin mutta kuka nyt vanhaa roinaa nykyaikana nurkissaan pitää?” kysyvät dynaamiset, kertakäyttökulttuurin kyllästämät edustajat – nykynuoret.

Ekologisesti orientoitunut ihminen haluaa käyttää tavaroitaan mahdollisimman pitkään. Hän pyrkii tietoisesti torjumaan muodin, uusien keksintöjen ja mainosten houkutukset ja käyttää samoja vanhoja
esineitä vuodesta toiseen. 

Tunnistan itseni em. maininnoista ja siksi minusta on harmillista, kohtuutonta, että hyväksi havaittu tuote hajoaa selvästi ennen aikojaan.
Minulle kävi alkusyksystä näin. Tein aiheellisen reklamaation netin kautta ja sain paluupostissa erittäin asiallisen vastauksen ja kehotuksen lähettää tuote valmistajalle tutkittavaksi - hyvä niin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti