sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Minun olisi pitänyt...

Varmaan monella suomalaisella on sanavalinnoissaan tuttu toteaminen: "Minun olisi pitänyt... ."

Tunnustan, että se on ollut minunkin sanavalinnoissa, mutta olen viime vuosikymmeninä yrittäyt "pois oppia" siitä. Mielestäni olen kohtuullisesti - omasta mielestäni - onnistunutkin, sillä en erityisemmin "haikaile" menneitä. Toki vanhoista, niin sanotuista hyvistä ajoista, mielellään kirjoitan edelleenkin.

Menneiden muisteleminen rassaa ja rasittaa aivan turhaa mieltä. On täysin turhaan kaivella menneitä, kun tapahtuneille ei voi yhtään mitään - mennyt mikä mennyt.
Niin kuin olen usein kirjoittanut, jokaisen ihmisen elämässä on paljon, todella paljon eräänlaisia "risteyspaikkoja", joista on pakko edetä yleensä vain yhteen suuntaan.

Olen mielihyvällä seurannut Suomen eduskuntavaalien jälkeisiä hallitusneuvotteluja. Nyt on oikea, selkeä suunta ja tavoitteena Suomen "pelastaminen", Toivon, että jatkossa ei sorruta menneiden vaalikausien/menneiden hallitusten muistelemiseen/mollaamiseen, vaan porskutetaan eteenpäin.

Ehkä minun olisi pitänyt kuitenkin jättää viimeinen kappale kirjoittamatta - mene ja tiedä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti