perjantai 9. lokakuuta 2015

Ärhäkkää ja hätäistä liikenneympyräajoa...

Käyn silloin tällöin asioilla Kemin Karjalahdella. Muun muassa tänään ajoin aamupäivällä vanhaa Eteläntietä, siis Oulun suunnasta tällä hetkellä suljettuna oleva TB:n (toimii tosin ns. kylmäasemana) ohi liikenneympyrään.
Jouduin pysähtymään ennen liikenneympyrää ensimmäisenä autona odotellessani keskustan suunnasta kolme auton ajoa liikenneympyrässä.
Näin peruustuspeilistä, että taakseni - lähes puskurissa kiinni - oli tumma pakettiauto, jolla oli peräkärry perässään.

Jouduin siis muutaman sekunnin odottelemaan edellä mainittujen autojen poistumista. 

Niistä kahden viimeisimmän auton kuljettajat pistivät suuntavilkun päälle jotakuinkin siinä vaiheessa, kun he käänsivät rattia Eteläntien suuntaan = aivan liian myöhään.

Ilmeisesti myös takanani olleen pakettiauton kuljettajan mielestä, koska hän mielenosoituksellisesti minulle raivokkaasti tyyttäsi.
Minä puolestani olin todennäköisesti noin sekunnin "liian pitkään paikoillani" ennen kuin koko ajan vilkku päällä oikealle > Karjalahdelle pääsin kääntymään.

Aiheesta, oikeasta syystä mielestäni voi tyytätä eli käyttää äänimerkkiä mutta...

Muistaakseni olen aikaisemminkin kirjoittanut: Jos minulle liikennevaloissa takana oleva autoilija tyyttää, pistän autoni vaihteen vapaalle, käsijarrun päälle, aukaisen oven ja menen kohteliaasti kysymään, onko tyyttääjällä jotain asiaa minulle...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti