lauantai 28. maaliskuuta 2015

Hei, joko eduskuntavaalit on pidetty?

Luin alla olevan artikkelin ja lähes säikähdin, joko vaalit on pidetty, olenko nukkunut Ruususen unta? Näin saattaa moni muukin ihmetellä. Lehtiartikkeleista ja mielipidekyselyistä saa helposti sellaisen mielikuvan, että oikeastaan on turha äänestää Lapin vaalipiirissä muita kuin ... 

Menevätkö pienpuolueille suunnatut äänet hukkaan, kun Kokoomus ja SDP:kin rimpuilevat Lapin vaalipiirissä lehtiartikkelin mukaan olemassaolostaan. Tiedän, että vaalimatematiikka on raakaa.

Todettakon, että olen käynyt - niin kuin olen aikaisemmin kirjoittanutkin blogisivullani - Helsingin Sanomien, Ylen ja Pohjolan Sanomien vaalikoneilla. Tunnustan, että en oikeastaan vielä tiedä ketä äänestän, puoluekin on vielä hakusessa!

Loppujen lopuksi minulla on potentiaalisia ehdokkaita lähes koko puoluekentästä. Muistaakseni minulla ei ole ollut koskaan näin vaikeaa tilannetta eduskuntavaaliäänestyksessä, joissa olen jo sentään muutaman kerran äänestänyt. Ei ihme, että monella muullakin valinta on näissä eduskuntavaaleissa niin vaikeaa.

Totean lisäksi, että minua on voimakkaasti psyykattu tyyliin: "Äänestä lähiehdokasta!" Tuo käsite lähiehdokas ei ole minulle vielä kristallisoitunut/selkiytynyt...


Eiköhän sekin selviä ennakkoäänestyspäiviin eli 08.-14.04. mennessä tai viimeistään varsinaiseen äänestyspäivään eli sunnuntaihin 19.04.2015 mennessä.

Lyhyt nettilainaus Pohjolan Sanomista:

Keskustalle lisäpaikka Lapista

Keskusta saisi neljännen kansanedustajan paikan Lapista, mikäli eduskuntavaalit pidettäisiin nyt. Kansanedustajan paikan menettää joko kokoomus tai Sdp. Pohjolan Sanomien ja Lapin Kansan tilaamassa kyselyssä kokoomuksen kannatus oli hieman matalampi kuin Sdp:n. Nykyisessä eduskunnassa kokoomuksen lappilainen kansanedustaja on Heikki Autto ja demareiden kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelä. TNS Gallup Oy kysyi yli tuhannen lappilaisten mielipidettä 11.-22. maaliskuuta.
Lue lisää perjantain Pohjolan Sanomista

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti