Talviautomme eli Land Rover Freelander vm. 2000 JER-15, jolla on ajettu noin 140.000 km. Olemme autolle toinen omistaja.
Olemme olleet tyytyväisiä maastoautoomme. Kuluvia osia siihen on vähin joutunut vaihdattamaan niin kuin kaikkiin iäkkäisiin autoihin...
Kesäautomme VW Doppel TD vm. 1989 LLA-175, jolla on ajettu noin 305.000 km. Se on pois liikenteestä ja on päärakennuksemme päädyssä odottamassa mahdollista uutta elämää. Se on toistaiseksi ainoa auto, joka on meille uutena ostettu.
Se on osoittautunut erinomaiseksi hyötykäyttöautoksi. Se ei ole koskaan jättänyt välille - ainakaan toistaiseksi.
Sillä ajaminen tällä hetkellä on ”lähes ilmaista”. Mahdollisesti museokatsastamme kyseisen auton aikanaan, kunhan se täyttää 30 vuotta, mikäli sille ei löydy uutta käyttäjää, sillä…
Sillä ajaminen tällä hetkellä on ”lähes ilmaista”. Mahdollisesti museokatsastamme kyseisen auton aikanaan, kunhan se täyttää 30 vuotta, mikäli sille ei löydy uutta käyttäjää, sillä…
Mercedes-Bentz E 200 vm. 1998 AIP-165, jolla on ajettu ainoastaan rapiat 130.000 km. Olemme kyseiselle autolle kolmas omistaja.
Siisti, hyvin pidetty ja huollettu käyttöauto varustettuna kaksilla renkailla sekä vetokoukulla, siinä on todennäköisesti autoa meidän ajoihin pitkäksi aikaa...
Se on poistettu tänään maanantaina 23.11.2015 liikenteestä ja ajettu varastorakennuksemme autotalliin odottamaan kevättä/alkukesää 2016 ja varsinaista käyttöön ottoa.
Mikäli se täyttää meidän autontarpeemme, otamme sen ympärivuotiseen käyttöön ja myymme entisen talvi- ja/tai kesäautomme.
Olen jo alustavasti psyykannut vuosikymmenien aikaista ystävääni lähinnä talviautomme suhteen.
Miksi?
Siksi, että nimenomaan hänellä on selkeä ja todellinen käytännön tarve em. tyyppiselle, "ainoalle oikealle" maastoautolle.
Mikäli siitä luovumme, olen luvannut tehdä hänelle tarjouksen, josta hän ei voi - ainakaan mihinkään järkisyyhyn vedoten - kieltäytyä...
Toki on mahdollista, että autolle löytyy joku toinenkin ostajataho.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti