maanantai 1. kesäkuuta 2015

Hotellivaraus Helsingistä - kiitos...

Televisiomainoksessa kaikki on tosi helppoa. Esimerkiksi hotellihuoneen voi mainoksen perusteella varata mistä päin maailmaa tahansa muutamalla näppiksen painalluksella.

Olen tänään lievästi sanottuna taistellut netin kanssa varatakseni hotellihuoneen Helsingistä. En laskenut, kuinka monta painallusta siihen kaiken kaikkiaan tarvittiin, mutta kyllä niitä oli tuskastuttavan monta. Varsinkin kun otetaan huomioon hotellihuoneen maksamiseenkin liittyvät toimenpiteet.

Hotellivaraus on tehty ja maksettu mutta...

Paljon täytyy vielä ohjelmien muuttua, että todellinen palveluystävällisyys ja helppokäyttöisyys niistä alkaa löytyä.

Totta kai henkilön, joka tilailee matkoja päntiönään netin välityksellä, on helppo elvistellä netin mukahelppoutta.

On aivan eri asia, kun tilaa matkan esimerkiksi kerran vuodessa tai kahdessa, jolloin tavallaan aloittaa aina kaiken alusta.
Silloin ei aina edes näy/näe hyttysenpaskan kokoisia paikkoja, joihin pitäisi tökätä nakkisormilla jokin merkintä.
Kaiken lisäksi aina erityisesti edelleenkin epäilyttää pistää mm. henkilötunnuksen viimeiset osat mihinkään nettipaperiin - niin se vain on...

Onneksi kohta on toisin! Arvelen, että kohta voin jutella tietokoneen näytöllä olevan henkilön kanssa ja kertoa hänelle kaikki esim. matkaan liittyvät toiveemme aivan niin kuin ennen, jolloin menimme paikalliseen matkatoimistoon ja tilasimme ystävälliseltä matkatoimistovirkailijalta matkamme kaikkine toiveinemme.

Istunto matkatoimistossa kesti maksimissaan puolisen tuntia ja meidän hallussamme olivat kaikki matkaan tarvittavat dokumentit passeja lukuun ottamatta.

Tuskin ihan seuraavaa matkaa pääsee "entiseen hyvänajan tyyliin" tietokoneen näyttöruutukeskusteluna varaamaan mutta ehkä seuraavan - sitten joskus...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti