Erityisesti siksi, että teimme sen meidän niin sanotulla kesäautolla eli VW Doppel TD vuosimallia 1989, jonka mittarissa alkaa olla 300.000 km. Automme on erinomainen, monipuolinen käyttöauto= lähes säästöauto.
Itse en yksinkertaisesti tiedä parempaa käyttöautoa, vaikka sen vaihtoarvo, mikäli sitä lähtisi autoliikkeeseen tarjoamaan, on lähes olematon.
Edellinen saattaa tuntua lievältä kehumiselta, toki sitä sen on tarkoitus ollakin...
Nykyään autokaupassa vuosimalli ratkaisee erittäin paljon kaupanhieronnassa. Mielestäni aivan liian paljon!
Ajelimme, oikeastaan "köröttelimme" moottoritietä noin 80 km/h ajonopeudella, kun ei ollut kiirettä.
Parhaimmillaan tietä voi ajaa 120 km/h nopeudella hyvissä olosuhteissa.
Yhteensä noin 70 kilometrin matkalla - mennen tullen - aika suuri määrä autoja ja moottoripyöriä vilahti ohitsemme. Todettakoon, että em. tieosuus Kemi-Tornio on erittäin vilkasliikenteinen - Pohjois-Suomen mittakaavassa.
Kemi-Tornion moottoritie on tiettävästi maailman pohjoisin moottoritie. Uusimman osuuden valmistuttua moottoritietä on Perämeren pohjukassa lähes 35 kilometriä Torniosta Maksniemeen Karsikon risteykseen saakka.
Säästimme polttoainekustannuksissa aika tavalla ohitse vilahtaneisiin kulkuneuvoihin verrattuna.Säästöä meille syntyi luonnollisesti siitä, että Ruotsin kruunun kurssi euroon verrattuna on meille tällä hetkellä edullinen. No aivan sen vuoksi emme lähteneet ulkomaille, vaan tietyt tuotteet kiinnostivat.
Suomen ja Ruotsin rajaa ei juuri huomaa autolla liikuttaessa. Se on lähes rajaton - hyvä niin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti