sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Saamaani ohjeistusta:"Terävöitä tekstiä!"

Olen saanut aika usein ohjeistusta:"Terävöitä tekstiä!" Totta, tekstini ovat usein varsin kilttejä. Miksi? Siksi, että yrittäessäni terävöittää, skarpata tekstejäni, ne ovat jääneet yleensä julkaisematta...

Toki blogikirjoittajana minulla olisi erinomainen mahdollisuus "avata uusi lehti" tekstieni suhteen - ladata tämän tästä täyslaidallinen globaaliin jakeluun.

Tälläkin hetkellä siihen olisi käytettävissä joukko murheellisia aiheita: Ukrainan yhä kirityvä tilanne, kiristyvä tilanne Gazassa, tilanne Syyriassa, tilanne monissa Afrikan maissa, tilanne monissa Aasian maissa, jne. aiheita maailmalla riittää.

Puhumattakaan kotimaisista kestoaiheista: Taloustilanteen heikkeneminen, viikottaiset irtisanomisuutiset, huolestuttava työllisyystilanne, sote- ja kuntauudistusratkaisujen viivästyminen, jne. aiheita kotinurkilakin on riittävästi...

Niin ja kyllä niitä hyviä aiheita täällä Perämeren pohjukassakin riittää. Niihin on minun luontevaa keskittyä yhä enemmän jatkossa.
______________________________________________________________________________

Olen seurannut Ukrainan tilannetta aika kiinteästi koko nykyisen kriisin ajan. Miksi? Siksi, että minulla on ukrainalaissyntyisiä kuvataideystäviä Luoteis-Venäjällä, Barentisin meren rannalla Severomorskissa.

Aivan viimeaikaiset tapahtumat, jotka liittyvät siviililentokoneen järjettömään alasampumiseen ohjuksella, voi kuka tahasa todeta, että asiaa liittyvänä valehdellaan täysin estottomasti "suut ja silmät täyteen" ja jälkiä yritetään peitellä. Viimeksi mainittu ei nykyaikana onnistu - onneksi näin.

Kuka, mitkä tahot näin tekevät? Minun on turha lähteä niitä luettelemaan, vaikka käytettävissä olevan median mukaan asia on yksiselitteisen selvä - ainakin 99,99%:lla varmuudella.

Totean vaan toistamiseen, että tulee aika, jolloin perseet tervataan - näin se onneksi menee.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti