torstai 10. maaliskuuta 2016

Olen Windows 10 - kiusattu...

Olen ostanut aikanaan - muutama vuosi sitten - Windows 7 kovalla rahalla päätietokoneeseeni. Se on mielestäni toiminut ihan hyvin.

Olen joutunut viime päivinä aktiivisen Windows 10 - hyökkäyksen kohteeksi, suorastaan kiusatuksi. Se vaanii minua - niin kuin varmaan tuhansia/kymmeniätuhansia muitakin suomalaisia herkeämättä. Se odottaa, että herpaantuisin ja klikkaisin väärää täplää.

Ilmainenhan se muka on mutta siihen en usko. Kohta sen päivitykselle ainakin löytyy hintalappu, joten se siitä "ilmaisesta tuotteesta"...

Olen ottanut alustavasti tietotekniikka-asiantuntijaani yhteyttä ja pyytänyt hantä käväisemään luonani hiukan konsultoimassa. Mielenkiintoista löytääkö hän keinon estää em. tyyppinen häiriköinti...

Jatkoa edelliseen:

Hän tuli paikalle ja yritti kahtakin reittiä poistaa Windows 10-häirikön ja/tai sen vaikutukset.

Valitettavasti turhaan...

Totesin hänelle, että taistelen Windows 10-ylivaltaa vastaan niin kauan kuin jaksan, katsotaan jatkossa miten käy.

Mielellään otan lukijoiltani vastaan vinkin, jolla Windows-pommi/miina voidaan tehdä vaarattomaksi...

Vielä himpun verran jatkoa edelliseen:

Onkohan nettirähinälläni bittitaivaaseen ollut kuitenkin jotain vaikutusta, sillä tänään ei Windows 10 ole tehnyt yhtään hyökkäystä.

Nyt koputan varmuuden vuoksi maalaamatonta puuta...

Nyt eletään jo sunnnuntai-iltaa eli 13.03.2016 ja ihme ja kumma Windows 10 on ollut aivan hiljaa. Saapa nähdä selvisinkö eroon sen hyökkäyksiltä - oletan, että se kohta iskee. Sen infosymboli on tuossa näytön oikeassa alareunassa. En ainakaan koske siihen, en edes hipaisen hiiren nuolella ...

Niinpä...

Olen edellä olevasta saanut hiukan palautetta suusanallisesti tyyliin: Oma moka, olet painanut epähuomiossa jotakin täppää.
Niin siinä on varmaan käynytkin. Joka tapauksessa nyt olen ollut puolitoista viikkoa tyytyväinen, sillä Windows 10 ei ole "karsinut kimppuuni" - hyvä niin...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti