sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Käänteistä erinomaisuutta...

Tunnet varmaan ihmisiä, jotka käänteisellä erinomaisuudellaan pyrkivät tuomaan aktiivisesti esiin oman erinomaisuutensa. He erittäin vähättelevään sävyyn ilmaisevat oman roolinsa mutta...

Pari esimerkkiä heidän tyypillisestä sanavarastostaan:

"Enhän minä vanha akka tiedä pitkälle lukeneiden lääkäreiden ajatuksia ja diagnooseja, mutta minä, minä, minä olen niin monta kertaa saanut heitä neuvoa oman, pitkäaikaisen kokemukseni kautta. Kun minä kerrankin jouduin korjaamaan lääkärin tekemän virheen, niin ...." olet saattanut kuulla terveyskeskuksen odotushuoneessa puhuttavan.

Em. tyyppistä sanailua voi kuulla henkilöltä, jolla saattaa kiistatta olla omien kokemustensa/ajatustensa/vaivojensa kautta "lähes lääkärin paperit" usealtakin sosiaali- ja terveyspuolen osa-alueelta > lähes joka vaivaan.
Hän todennäköisesti on saanut pitkän elämänsä aikana kaiken mahdollisen yhteiskunnan tuen, hoidon omiin ja lähimmäistensä vaivoihin.

Kuitenkaan hän ei välttämättä ole koskaan täysin tyytyväinen saamaansa kohteluun ja sen hän kyllä antaa niin sanotusti rikkiviisaasti kuulua, joskus jopa arvaamattomin, pelottavin sanakääntein...

Toinen esimerkki...

"Mitäpä minä köyhä piruparka tästä asiasta pankkiherroja olen neuvomaan. Kyllä kai he tietävät, mikä tällaisen köyhän ryysyläisen parhaaksi talletus- ja sijoitusasioissakin on, vaikka silloin tällöin joudun käväisemään pöyhäsemässä alimpia rahojani pankissa etteivät pääse homehtumaan." olet saattanut kuulla pankkisalin odotustilassa uhottavan.

Kyseisellä henkilöllä on niin paljon rahaa, ettei paskalle taivu, niinkuin kansan karttuisassa suussa sanotaan. Me kyllä sen tiedämme eikä hänen sitä tarvitse joka mutkassa suureen ääneen toitottaa...

Toivottavasti edellä mainitut esimerkkihenkilöt osaavat elämässään edes hiukan nauttia olemisistaan. Todennäköisesti = valitettavasti eivät ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti