perjantai 7. marraskuuta 2014

Lähes uskomattoman uskottava tarina...

Tänään perjantaina 07.11.2014 klo 11.45-12.15 Prisman parkkialue Kemissä:

Istuskelin autossa jäätyäni odottelemaan vaimoani pikakauppareissulta. Viereiseen parkkiruutuun ilmestyi punainen eteläkorealaisvalmisteinen, nimeltä mainitsematon auto.

Eteläeurooppalaistyyppinen mies viittoili minua avaamaan kuskinpuoleisen ikkunan - näin tein...

Hänen taholtaan käynnistyi vuolas ja erittäin nopeatempoinen selonteko hänen ongelmastaan. Hän puhui huonoa suomea, sekaan tuli enlantia, ilmeisesti italiaa ja mahdollisesti jotain muutakin.

Hän sanoi olevansa italialainen: soppii eppäillä...

Hän sanoi tulevansa Torniosta esittelystä, näyttelystä: mahdollisesti näin...

Hän sanoi olevansa edustaja: soppii eppäillä...

Hän otti esiin tuotekansion, jossa oli ainakin kahdentyyppistä tuotetta: kansio tuntui asiallisen näköiseltä...

Hän sanoi meneväsä Ouluun/Oulunsaloon ja lentävänsä kotiin Milanoon: kukaties näin mutta soppii eppäillä...

Hänellä oli ongelma matkatavaroiden/laukun painon kanssa, siksi hän halusi myydä minulle aggregaatin, joka hänellä oli auton takakontissa: mahdollisesti näin...

Sanoin hänelle, että en ole kiinnostunut siitä, koska meillä on sellainen, mikäli sellaista tarvitaan...

Seuraavana hän tarjosi tuotekansion teräksistä keittiövälineistöä: ihan asiallisen näköistä tavaraa...

Kerroin hänelle, että minulla ei ole tarvetta ostaa em. tyyppisiä keittiövälineitä...

Mikäli oikein ymmärsin, hän olisi antanut em. tuotteet lähes ilmaiseksi ja olisin voinut maksaa aivan miten minua huvittaa. En innostunut lainkaan asiasta...

Tässä vaiheessa hän katsoi parhaaksi kohteliaasti kiittää minua, peruuttaa autonsa ja poistua takavasemmalle.

Minulle on yritetty takavuosina monta kertaa kaupitella nimenomaan markettien parkkipaikalla yhtä ja toista. Ei tosin koskaa näin tyylikkäästi ja lähes uskomattoman uskottavasti.

Kuitenkaan hänen tarinansa ei vakuuttanut minua. Epäilys iski vahvasti takaraivoon. 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti