sunnuntai 24. syyskuuta 2017

Mielenkiintoinen parranajo...

Olin päättänyt ajattaa parran. Kokoparran, joka minulla on ollut 1970-luvun puolesta välistä asti. Ajelin kaupunkiin ja nousin katutasosta toisen kerroksen parturiliikkeeseen, jossa miespuolinen johtaja otti minut vastaan. Hän lupasi hoitaa parranleikkuun itse.

Asettauduin mukavasti epämukavaan parturituoliin. Työ lähti käyntiin. Eipä aikaakaan, kun minulle sanottiin, että asia on hoidettu. Hiukan ihmettelin, että sehän kävi nopeasti. Parturituolin selkänoja nostettiin pystyyn. Katsoin vastapäisestä peilistä lopputulosta ja ihmetykseni oli suuri, kun oikealla puolella posken/kaulan seutuvilla oli selvästi luettavissa: Rantamakasiinissa kahvi ja munkki yhteensä 3,45 euroa.

"Mitä ihmettä tämä on?" kysyin hämmästyneenä "Mitä tämä oikein tarkoittaa?"

"Tämä on uusinta uutta, tosi modernia, kaikkia haluavat tämän tyyppisiä tekstejä jätettäviksi parransänkeen!" sanoi parturiliikkeen johtaja. Parturiliikkeessä työpäivä oli päätöksessä ja toisetkin parturit tulivat ihastelemaan johtajansa taidonnäytettä. He kaikki vakuuttivat asian olevan juuri näin...

Ihmettelin lisäksi, miten harmaan parran sänki voi niin hyvin näkyä, sitä oli varmaan värjätty.

"Tämähän on aivan älytöntä, mikä ihmeen Rantamakasiinin liikkuva mainos minä muka olen!" totesin "Tämä lähtee kyllä pois heti, kun olen päässyt kotiin!"

Huh, huh, onneksi heräsin unesta! Olipa mukava lähteä aamuaskareille edelleen kokopartaisena...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti