perjantai 1. syyskuuta 2017

Mahdollisuudet vaikuttaa kuntapolittiikassa osa 30...

Kirjoitin edellisen osan loppupuolella mm. seuraavaa:

Edellä mainituista henkilöistä en tässä vaiheessa revittele enempää, mutta oliko valtuustokauden 2001-2004 aikana kulttuuriasiainlautakunnassa merkittäviä asiakokonaisuuksia, päätöksiä, joista on syytä kirjoittaa...
_____________________________________________________________________________

On parasta, että en lähde yli 15 vuoden tapahtumia muistelemaan, vaan hankin asiaan liittyvää aineistoa. Siksi olen lähettänyt sähköpostia henkilöille, jotka asiasta tietävät, mm. seuraavaa:

Lähettäjä: Aki Pyykkö [mailto:aki.pyykko@netti.fi] 
Lähetetty: 24. elokuuta 2017 19:26
Vastaanottaja: jaana.pulkkinen@kemi.fi
Kopio: 'aki.pyykko@netti.fi'
Aihe: Tiedustelu

Tervehdys Jaana ja hyvää lähestyvää syksyä!
Mahdollisesti tiedät, että omalla Blogisivullani olen aloittanut tekstisarjan nimellä: Mahdollisuudet vaikuttaa kuntapolitiikassa. Jos et niin nyt tiedät. Olen asiasta irrotellut myös Facebook-ympäristössä.
Olen vasta valtuustokauden 2001-2004 alkumetreillä Kulttuuriasiainlautakunnassa. Koska olen kaiken kokousmateriaalin kiikuttanut aikanaan Kemin kaupungintalolle silppuriin, niin käännyn Sinun puoleesi. Toivon, että muistelet menneitä ja kerrot em. valtuustokauden ”huippuhetkiä”. Toisin sanoen sellaisia hetkiä, joita minunkin on syytä muistella ja kommentoida. Toki minulta löytyy ”vähän kättä pitempää” vanhoista teksteistäni.
Tiedustelu- ja yhteistyöterveisin
Aki
Ps.
Ainakin muistissani on kirjaston johtajavalinta, taisipa olla teatterinjohtajan valinta, perinteiset Pohjois-Suomen kulttuuriväen yhteistilaisuudet, valtakunnalliset Museopäivät, jne. …

____________________________________________________________________________

Aiheutin pienen sähköpostihässäkän tiedustelullani. Nyt kuitenkin tiedän mistä em. aineistot samoin kuin valtuustokauden 2005-2008 sosiaali- ja terveyslautakunnan sekä valtuustokauden 2009-2012 kulttuurilautakunnan pöytäkirjat löytyvät - hyvä niin. Olin edellisissä lautakunnissa varsinaisena jäsenenä.

Muistelen pohdiskelleeni jo aivan em. valtuuskauden alussa, mitä vuoden 2004 jälkeen...

Onko tarkoituksenmukaista lähteä aktiivisemmin mukaan kuntapolitiikkaan? Jos niin missä ryhmässä vai unohtaa koko juttu…

Todettakoon, että olin edelleen vahvasti työelämässä ja ammattijärjestöelämässä mukana. Luonnollisesti ne olin priorisoinut ykkösasioiksi.


Pohdiskelu jatkuu myöhemmin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti