sunnuntai 10. syyskuuta 2017

Mahdollisuudet vaikuttaa kuntapolitiikassa osa 31...

Kirjoitin edellisen osan loppupuolella mm. seuraavaa:

Aiheutin pienen sähköpostihässäkän tiedustelullani. Nyt kuitenkin tiedän mistä, että em. aineistot samoin kuin valtuustokauden 2005-2008 sosiaali- ja terveyslautakunnan sekä valtuustokauden 2009-2012 kulttuurilautakunnan pöytäkirjat löytyvät - hyvä niin. Olin edellisissä lautakunnissa varsinaisena jäsenenä.

Muistelen pohdiskelleeni jo aivan em. valtuuskauden alussa, mitä vuoden 2004 jälkeen...

Onko tarkoituksenmukaista lähteä aktiivisemmin mukaan kuntapolitiikkaan? Jos niin missä ryhmässä vai unohtaa koko juttu…

Todettakoon, että olin edelleen vahvasti työelämässä ja ammattijärjestöelämässä mukana. Luonnollisesti ne olin priorisoinut ykkösasioiksi.
_______________________________________________________________________________

Edellä olevan tyyppisiä pohdiskeluja alkoi vyöryä ajatuksiini. Miksi? Siksi, että tajusin ympärilläni olevan monia kuntapäättäjiä, joiden arvo- ja asennemaailma oli mielestäni järkyttävän itsekeskeinen. 

Heille tärkeintä oli minä, minä, minä = erittäin läpinäkyvä oman edun tavoittelu, joka oli ilmennyt nimenomaan erittäin aggressiivisena luottamustehtävien kahmimisina. Näin ajattelin valtuustokauden 2001-2004 loppupuolella.

Tänään sunnuntaina 10.09.2017 ajatukset huhtikuussa käytyjen kuntavaalien jälkeen ovat jotakuinkin samansuuntaiset.

Erotuksena 2000-luvun alkupuolen tapahtumiin on se, että silloin luottamuspaikoista "mopen osille" jääneet ja myöhemmin luottamuspaikkoja kahmineita ankarasti arvostelleet, ovat itse rajusti kahmineet niitä itselleen. 

Jatkan tekstisarjaa saatuani valtuustokauden 2001-2004 kulttuuriasianlautakunnan virallista aineistoa silmieni alle...

Pohdiskelu jatkuu myöhemmin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti