torstai 21. elokuuta 2014

Valtio-omistus Suomessa...

Viime vuosina on muodostunut pakostakin käsitys – olipa vallankahvassa minkä värinen hallitus tahansa – että hävitetään aika reipasta vauhtia valtion, Sinun ja minun omaisuutta…

Toki myönnän, että euronkuvat linsseissä päättäjillä on suuri houkutus panna lähes kaikki myytävissä oleva rahoiksi luottaen, että vaalivuonnakaan ei lyhytmuistinen vaalikarja paljon muistele menneitä.

Olen jo aikaisemminkin ihmetellyt/mietiskellyt näkemyksiä, joiden mukaan valtio ei saa omistaa juuri mitään, siis me, Sinä ja minä…

Entisinä hyvinä aikoina, silloin kun presidentit olivat vielä Kekkosia, valtio oli tiukasti mukana monessa.

Mielestäni vähintäänkin valtiolla, siis meillä, Sinulla ja minulla edustajiemme välityksellä täytyy olla erittäin tiukka ote nimenomaan mm. : energiatuotannosta, rautatieverkostosta, tieverkostosta, lentoverkostosta, postilaitostoiminnasta, perusmetalliteollisuudesta, kaivosteollisuudessa, luonnollisesti koulutustoiminnasta, jne. …

Osittain vielä tällä hetkellä onkin, mutta selkeitä viitteitä on, että voitonhuumassa myydyt palvelutoiminnat hinnoittelevat tuotteet tasolle, jossa kuluttaja, Sinä ja minä kokee olevansa kuin se nimeltä mainitsemattoman kaunialaispankin asiakas…

Hänhän pankinjohtajan mukaan toi vain hiekkaa pankin kiillotetulle lattialle! Niin tällä asiakkaalla, ryhdikkäällä harmaatukkaisella herrasmiehellä ei kuulemma ollut kuin muutama satatuhatta euroa pankin tileillä, mutta ei ollut enää pitkää aikaa.

Hän äänesti jaloillaan.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti