Tämä on sarjastamme lähes uskomattomia tarinoita. Liittyy nykyajan asioihin, joita en kerta kaikkiaan aina ymmärrä. Ennen kaikki oli niin selkeää ja yksinkertaista - loogista...
Eri
teleoperaattoreiden myyntitykit käyvät päälle viikoittain kuin ne paljon
mainostetut yleiset syyttäjät – vastikään erittäin aktiivisaggressiivinen henkilö
Tampereelta. Hän tarjosi yrityksensä liittymää, jolla oli kilpailijoihin
verrattuna hänen mielestä kiistattomia etuja. Keskustelimme pitkään asiasta.
Pyysin häneltä tarjouksen sähköpostin välityksellä, jotta voin vertailla sitä nykyiseen mutta sitä em. henkilö ei suostunut toimittamaan. ”Tarjous on tässä ja nyt! Ensi viikolla en enää pysty näin edullista tarjousta tekemään!” etelän myyntitykki totesi.
Sen verran
hän lupasi joustaa, että soittaa uudelleen aivan ensi viikon alkupuolella. Itse
lämpenin sen verran tarjouksesta, että lupasin tarkistaa, oikeastaan selvittää oman liittymämme mahdollisen määräaikaisuuden.
Tästä se
otsikon vihjaama ihmeellisyys käynnistyi.
Ajattelin soittaa tuttuun liikkeeseen, josta aikanaan nykyinen liittymä otettiin. Etsin perinteisestä puhelinluettelosta liikkeen puhelinnumeroa.
Ajattelin soittaa tuttuun liikkeeseen, josta aikanaan nykyinen liittymä otettiin. Etsin perinteisestä puhelinluettelosta liikkeen puhelinnumeroa.
Yllätyksenä
totesin, että puhelimia, liittymiä, tietokoneyhteyksiä, tietokoneita, tms.
laitteita ja palveluja myyvään liikkeeseen ei ollut – omaa puhelinnumeroa…
”Ei voi olla
totta!” ajattelin ja menin nettiin. ”Kyllähän sieltä nyt liikkeen puhelinnumero
löytyy!” ajattelin. Kyllä löytyi – koko valtakuntaa palveleva puhelinnumero.
”Hyvä niin, sieltä eteenpäin liikkeeseen!” ajattelin.
Näppäilin innoissani netistä saamani numeron. Konemainen ja kalsea naisääni kehotti – usealla kielellä – minua näppäilemään oma puhelinnumeroni ja sen jälkeen jotain ruutua vai mitä ihmeen hässäkkää…
Näppäilin
numeroni puhelu ei yhdistynyt minnekään, vaan tuo edellä mainittu koneääni
alkoi herjata numeroani. Toistin soittamisen eikä lopputulos ollut sen kummempi.
Siinä vaiheessa minulle riitti.
Ajattelin
ottaa yhteyden liikkeeseen sähköpostin välityksellä netin kautta. Mutta kuinka
ollakaan, en kerta kaikkiaan löytänyt kyseisen liikkeen sähköpostiosoitetta.
Takaraivoon
alkoi hiipiä uskonpuute. Ajattelin jo edesmenneen kollegani sanoin: ”Minä
taidan olla hiukan syntymätyhmä! Joku tässä nyt mättää”!
Sitten
välähti kuin salama kirkkaalta taivaalta. Minäpä soitan kyseisen liikkeen sille
henkilölle, joka pisti uuden kännykkäni multimedia-asetukset kohdalleen
alkuvuodesta. Hänen oma kännykkänumero oli vielä tallentuneena omassani…
Soitin ja…
”Olen lomalla
– toisella puolen maapalloa – en valitettavasti voi nyt olla avuksi.” hän
kohteliaasti vastasi. Toivotin hänelle hyvää lomanjatkoa ja sanoin hänelle
meneväni pistäytymään liikkeessä.
Ihmeellisyydet
sen kuin jatkuivat…
Menin
kyseiseen liikkeeseen. Kohtelias myyntihenkilö tiedusteli asiaani. Ensimmäinen
kysymykseni kuului: ”Onko tähän liikkeeseen omaa puhelinnumeroa?” ”Ei ole,
kaikki on keskitetyn palvelutarjonnan myötä siirretty muualle!”
”Miten voin
esimerkiksi sinulle soittaa?” tiedustelin. ”Et mitenkään suoraan, vaan
ainoastaan em. palvelutarjonnan kautta!” hän valisti minua. Kerroin hänelle
edellä olevat epäonnistuneet yritykseni. Minulle tuli tunne, että minua
narutetaan pahanpäiväisesti.
”Voitko antaa
minulle käyntikorttisi, niin voin ottaa tarvittaessa yhteyttä.” totesin.
”Meillä ei ole käyntikortteja.” hän sanoi minulle. ”Näinkö tosiaan on?” ihmettelin.
Ennen kaikki omanarvon tuntevat henkilöt, varsinkin myyntihenkilöt suorastaan tyrkyttivät käyntikorttejaan – pienimuotoisia statussymboleita.
Ennen kaikki omanarvon tuntevat henkilöt, varsinkin myyntihenkilöt suorastaan tyrkyttivät käyntikorttejaan – pienimuotoisia statussymboleita.
Sain
kyseiseltä henkilöltä puserrettua kyseisen liikkeen sähköpostiosoitteen, jonka
hän hiukan tuskaantuneena ja pitkin hampain suostui minulle antamaan. Hän
varoitteli lisäksi, että en saa välttämättä vastausta ihan heti, koska
sähköposteihin ei aina ehditä heti vastata. Sanoin hänelle, että minulla on
kyllä aikaa odottaa.
Itse asiani
eli liittymääni liittyvät asiat selvisivät. Ihailinpa samalla hyllyssä olevaa
uudenkarheaa kannettavaa tietokonetta, jolle olisi käyttöä vapaa-ajan
harrastuksissa.
Entisinä
hyvinä aikoina kaikki oli toisin, joudun toteamaan. En ole varmaan ensimmäinen
enkä viimeinen, joka on joutunut sekoilemaan eräänlaisessa nykyajan
palvelukeskittymäviidakossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti