lauantai 14. tammikuuta 2017

Minä ja Venäjän presidentti Vladimir Putin...

Se tapahtui viime yönä. Olin eräässä tärkeässä koetilaisuudessa arvostelijana. Arvosteltavat olivat kansainvälisistä asioista tentattavia opiskelijoita. Minun tehtävänä oli arvostella kymmenestä kysymyksestä vain yksi.

Kysymys ei ollutkaan ihan mikä tahansa, sillä opiskelijoita pyydettiin luettelemaan Venäjän presidentin Vladimir Putinin kansainvälisesti myönteiset, konkreettiset teot. 

Kysymyksen painoarvoa korosti se, että itse henkilö oli tenttitilaisuudessa läsnä. Itse luonnollisesti olin tehnyt huolellisesti kotiläksyni ja kirjoittanut muistiin em. teot. Minulla oli kaiken lisäksi mahdollisuus keskustella em. henkilön kanssa suuren tenttisalin sivuhuoneessa.
Näytin hänelle noin kämmenen kokoiselle paperilapulle kirjoittamani vastauksen, luettelon kansainvälisesti myönteiset, konkreettiset teot. Eihän se järin pitkä luettelo ollut. Hän katsoi minua avoimesti silmiini, hymyili salaperäisesti ja totesi myönteisesti: Harasoo...

Sen kuultuani heräsin aamulla unesta hyvään kahvin ja paahtoleivän tuoksuun. 

Kerrankin myönteinen asia Venäjän presidentistä varsinkin, kun mediassa näytti olevan, että hän tapaa tämän vuoden aikana kaksi kertaa Suomen tasavallan presidentin Sauli Niinistön.
Suomessa mm. Suomen 100-vuotisjuhliin liittyvänä. Ilmeisesti toinen on ns. työtapaaminen Pietarissa tai Moskovassa. Aika nyttää...
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti