maanantai 3. huhtikuuta 2017

Suomen kuntavaalit 2017...

Kuntavaalien ennakkoäänestystä on vielä jäljellä kaksi päivää. Ennakkoäänestys on ollut hiukan vilkkaampaa kuin edellisissä eli vuoden 2012 vaaleissa - hyvä niin. 
Toivottavasti vilkkaus säilyy varsinaiseen äänestyspäivään, sunnuntaihin 9.4.2017 saakka.
Optimistisena olen elätellyt toiveita noin 60%:n äänestysprosentista.

Kuntavaaliehdokkaat ovat tehneet "omannäköistä" vaalikampanjaa - minäkin. Niin kuin olen aikaisemminkin kirjoittanut, minulla on edellisiin kuntavaaleihin verrattuna aivan uusia elementtejä: Blogisivu ja Facebook. 
Lisäksi ensimmäistä kertaa minulla on ollut henkilökohtainen A4-vaali-info, jota on jaettu lähinnä ns. omalle äänestysalueelle markkinoimani kortteliehdokkaan ajatuksella.

Kemissä on yksitoista äänestysaluetta. Syväkangas-Ritikka-äänestysalueella on yli 2000 äänioikeutettua, joista toivottavasti runsas puolet käyttää 9.4.2017 mennessä kansalaisvelvoitettaan, -oikeuttaan, äänioikeuttaan. Vuonna 2012 äänestysprosentti tällä alueella oli hiukan päälle 50%...

Asiantuntijoiden mielestä nämä kuntavaalit ovat tärkeimmät koskaan järjestettävät kuntavaalit Suomessa. Itse olen samaa mieltä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti