sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Kuntavaalit 2017 - henkilökohtainen välitilinpäätös...

Ennen vuotta 2000 ajattelin, että en koske politiikkaan, en edes kuntapolitiikkaan pitkällä kepilläkään. 
Kuitenkin silloinen, nykyisin edesmennyt kalakaverini kehotti minua lähtemään valtuustoehdokkaaksi Kemissä. Muistan hyvin hänen sanansa, että hän äänestää minua aina valitsinpa minkä puolueen tahansa...

Olen ollut Kemin Keskustan sitoutumattomana ehdokkaana vuosina 2000, 2004, 2008, 2012 ja nyt 2017. Alunperin ajattelin olevani mukana vain kolmissa kuntavaaleissa. 

Tähän saakka olen ollut käytännössä koko ajan varavaltuutettu. Se on minulle toistaiseksi hyvin sopinut ja käytännössä riittänyt. On ollut muitakin aktiviteetteja.
Olen ollut kulttuurilautakunnan, sosiaali- ja terveyslautakunnan sekä tarkastuslautakunnan varsinainen jäsen. Lisäksi teknisen lautakunnan ja sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen.
Käytännössä raaka valmistelutyö tehdään lautakunnissa.

Nämä kuntavaalit ovat olleet minun osalta tähän saakka aika poikkeukselliset. 
Miksi? 
Siksi, että minulla on ollut yhdeksän kuukauden "vaalitaistelu". Olen viime kesästä lähtien ollut yhteydessä yli kuuteenkymmeneen kemiläiseen potentiaaliseen, mahdolliseen kuntavaaliehdokkaaseen. 
Heistä noin kahdellekymmenelle on toimitettu materiaalia Kemin Keskustan kunnallisjärjestön Kai Puron toimesta alkuvuodesta. Luonnollisesti olen pettynyt, että loppujen lopuksi vain yksi em. henkilöistä lähti mukaan ehdokkaaksi.

Itseni esiin tuomisen osalta aika on ollut myös poikkeuksellista. Minulla on oma Blogisivu (heinäkuusta 2014 alkaen), olen ollut siinä erittäin aktiivinen. Toisaalta lähdin mukaan Facebook-juttuihin kuluvan vuoden tammikuussa. Olen sitä vähin opetellut. Itse aina kommentoin. Se on ominta minääni.

Tavoitteeni oli toteuttaa kahden, vähintään yhden kuukauden mittainen uudentyyppinen lehtimainonta. En saanut esittämääni ajatukseen lehteä mukaan. Siksipä en toteuta henkilökohtaista lehti- enkä valotaulumainontaa. Toki olen mukana Kemin Keskustan yhteismainonnassa.

Ensimmäistä kertaa minulla on ollut henkilökohtainen A4-esite, vaali-info. Sitä on printattu muutama sata ja olen jakanut niitä vaimoni avustuksella pääasiassa ns. omalle äänestysalueelleni eli Syväkangas-Ritikka ja siitä nimenomaan Haukkariin. Viitisenkymmentä esitettä on vielä jakamatta...

Olen osallistunut Kemin Keskustan järjestämiin grillimakkara- ja ämpäritapahtumiin. Ne ovat olleet mukavia kuntalaistapaamisia.

Yksi toteutetaan vielä lauantaina 08.04.2017 Kemissä myöhemmin ilmoitetussa paikassa.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti