keskiviikko 9. elokuuta 2017

Mahdollisuudet vaikuttaa kuntapolitiikassa osa 15...


Kirjoitin edellisen osan loppupuolella  mm. seuraavaa:

Olin ensimmäisenä valtuustokautenani eli 2001-2004 Kemin kaupungin kulttuurilautakunnan varsinainen jäsen. 
Asia kiinnosti minua, sillä olinhan taannoin käynnistänyt Kulttuuriyhteistyöprojekti 1994 - toiminnan ja tutustunut Kemin kulttuuritoimen moniin virkamiehiin, myös Kemin kaupungin johtoon.

Tärkeä lautakunta, vaikka siellä liikkuvat/liikuteltavat rahamäärät eivät järin suuria olekaan verrattuna esim. sosiaali- ja terveys- tai koulutuslautakuntaan.

Kulttuurilautakunnan "peukalon alla" ovat kuitenkin kaikille kemiläisille ja osittain ulkokuntalaisillekin kuuluvia  asioita: Museotoimi, Kirjasto, Teatteri, Liikuntapalvelut, Nuorisotyö ja Musiikki

_______________________________________________________________________


Niin kuin olen aikaisemminkin kirjoittanut, tässä iässä alkaa muistella menneitä. On myös hyödyllistä jopa tarpeellista palauttaa tiettyjä tosiasioita, faktoja mieleen, sillä kaikki vaikuttaa - edelleenkin - kaikkeen.

Ensi viikolla > viikolla 33 minulla on hallussani A4-paperiversiona ne sivut Kemin kaupungin valtuustokausilta 2001-2004, 2005-2008, 2009-2012 ja 2013-2016/2017, joissa ilmenee Kemin kaupunginvaltuuston, kaupunginhallituksen ja eri lautakuntiin valittujen henkilöiden nimet…

Minulla on siten kasassa kaikki ”muistelemiseen” tarvittava tieto - hyvä niin.

Pohdiskelu jatkuu myöhemmin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti