perjantai 14. heinäkuuta 2017

Olen syyllistynyt ajatuksissani ikärasismiin...

Kirjoitin illansuussa Facebook-sivulle alla olevan tekstin:

Mitä mietit Aki , Facebook taas kyselee. En kummempaa mutta yksi asia on minun julkisesti tunnustettava.
Että mikäkö?
No se, että kerran olen syyllistynyt itse ajatuksissani ikärasismiin.
Muistan hyvin kyseisen tilanteen. Olin ensimmäistä kertaa Kemissä vaalivirkailijana yksi monien joukossa. Äänestyspaikalle paikan päälle mentyäni ja hetken alkujärjestelyjä seuratessani takaraivoon iski ajatus: "Mitä ihmettä nuo vanhukset täällä tekevät?"
Itse olin siihen maailman aikaan alle kuusikymppinen ja "vanhukset" nuorempia kuin itse olen nyt...
Olin sittemmin aika monissa vaaleissa mukana.
Jättäydyin itse pois em. tehtävistä viimeistä edeltävien vaalien jälkeen. Viimeisissä kuntavaaleissa huhtikuussa 2017 ei ehdokkaina olleilla enää ollutkaan asiaa vaalivirkailijoiksi - näin oli hallitus kaikessa viisaudessaan päättänyt...
Ymmärrän toki, että eri poliittisilla ryhmittymillä on työn ja tuskan takana saada henkilöitä vaalivirkailijoiksi, jolloin "vanhuksia" on pakko saada äänestyspaikoille vaalivirkailijoiksi - ilmeisesti jatkossakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti