maanantai 13. helmikuuta 2017

Buffett sijoitti uinuvaan alaan, näin hän perustelee hankintaansa

Alla olevassa artikkelissa todetaan: Buffett perustelee julkistettavaa korusarjaa sillä, että älykorut enemmänkin täydentävät saatavilla olevien korujen valikoimaa eivätkä niinkään edusta teknologiasektoria.

Hmmmmm - älykoru - vai niin...

Suora nettilainaus Kauppalehdestä hiukan tuunattuna:

Buffett sijoitti uinuvaan alaan, näin hän perustelee hankintaansa

   
Buffett sijoitti uinuvaan alaan, näin hän perustelee hankintaansa
KUVA: EPA
Warren Buffettin sijoitusyhtiö osti päälle puettavaa teknologiaa valmistavan yrityksen.
Legendaarinen sijoittaja Warren Buffett ei tunnetusti sijoita kovin innokkaasti teknologiaosakkeisiin. Buffett perustelee linjaansa yleensä sanomalla, ettei hän halua sijoittaa sellaiseen teknologiaan, jota hän ei itse ymmärrä.
Hänen sijoitusyhtiönsä on kuitenkin ostanut sekä IBM:ää että Applea, mitkä ovat monen muunkin sijoittajan suosiossa. Buffett on kuitenkin sijoittanut myös vähemmän tunnettuihin teknologiayhtiöihin, nimittäin päällepuettavaan teknologiaan.
Amerikkalaiskanava CNBC uutisoi Buffettin sijoitusyhtiön omistavan Richline Group –nimisen yhtiön, joka julkistaa keväällä korusarjan, joka muun muassa ilmoittaa kantajalleen tämän saadessa tietyiltä lähettäjiltä tekstiviestin tai puhelun.
Kanavan mukaan päälle puettavaan teknologiaan keskittyvät yritykset kasvovat viime vuoden kolmannella kvartaalilla vain 3,1 prosenttia verrattuna vuoden takaiseen.
Buffett perustelee julkistettavaa korusarjaa sillä, että älykorut enemmänkin täydentävät saatavilla olevien korujen valikoimaa eivätkä niinkään edusta teknologiasektoria.
“Korujen valmistus on vuosisatoja vanha ala, mikä ei ole katoamassa mihinkään, joten kyseessä on turvallinen sijoitus”, Buffett perustelee amerikkalaiskanavalle.
Buffett perustelee yrityshankintaansa myös sillä, että he lähinnä vain “päivittävät kaikkien tuntemaa alaa modernille aikakaudelle”.
Richline Groupin tuotejohtaja Cliff Ulrich kommentoi kanavalle, että koruala eroaa monin tavoin muusta päällepuettavasta teknologiasta ja siitä, miten ne markkinoivat ja myyvät tuotteitaan.
“Koruala on korkeamman marginaalin liiketoimintaa. Teknologiayritysten on ymmärrettävä tämä, jos ne haluavat tuotteensa esille perinteisten korujen rinnalle”, hän kommentoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti