Kostiander aloittaa tehtävässä elokuun alussa. Aiemmin Kostiander on työskennellyt Arctic Propertyssä, missä hän vastasi entisen Lapin Kullan panimoalueen liiketoimintojen kehittämisestä.
Tornion Panimon pääomistajan Sangenin markkinointijohtajaksi on kesäkuun alussa nimitetty perustajaosakas Jami Teirikari, 46. Hän vastaa Sangenin ja Tornion Panimon mainonnasta, markkinoinnista ja viestinnästä.
Teirikarin mukaan Tornion Panimolla on käsissään positiivinen ongelma brändin tunnettuuden kasvettua nopeasti ennen kuin tuotanto on käynnissä.
Tuotannon on määrä alkaa Lapin Kullan entisissä tiloissa kesä-heinäkuun vaihteessa. Nykyisen, pienpanimo Polar Mallakselta ostetun laitteiston kapasiteetti on 200 000 litraa. Marras-joulukuun taitteeseen kaavaillun panimon laajennuksen jälkeen tuotantokapasiteetti kasvaa kahteen miljoonaan litraan.
Toiminnan käynnistämisen jälkeen panimossa sekä myynnistä ja markkinoinnista vastaavassa Sangenissa työskentelee noin 20 henkilöä.
Panimolla, joka ei ole tehnyt vielä pisaraakaan olutta, on aiesopimus Restelin kanssa Tornion Panimon ja Sangenin tuotteiden myymiseksi ja markkinoimiseksi ketjun ravintoloissa ja hotelleissa Pohjois-Suomessa.
Sangen on kerännyt kahden päivän päästä päättyvässä osakeannissa yli 800 000 euroa panimon toiminnan rahoittamiseen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti