Perinteisten aamutoimien jälkeen aloimme tehdä lähtöä Kemin sisäsatamaan, jossa kokoonnumme klo 09.00 Jähti-miehistön alkuinfoa varten. Liikkeellä on 35 matkustajaa + miehistö.
Noin puolet matkustajista on Lapin Insinöörien ja Oulun Insinöörien edustajia - hyvä niin.
Perusinfon jälkeen Länsi-Pohjan Insinöörit ry:n puheenjohtaja Sanna Hasa toivotti kaikki tervetulleiksi risteilylle.
Jähtialuksen kapteeni Olli Ahosen perusinfon jälkeen otettiin Länsi-Pohjan Insinöörit ry:n "yllätysyhdet".
Insinööriliiton Pohjois-Suomen Insinöörien asiamies Mikko Sormunen piti ajankohtaisen työmarkkinakatsauksen.
Kemin sisäsatamasta lähtö merelle tapahtui noin 9.15.
Menomatka:
Ensin
suunnattiin Tornion väylää länteen parin kalastajasaaren kautta poiketaan
Utterinkrunnin eteläpuolelle, jonka jälkeen seilattiin Huiturien välistä
Perämeren kansallispuiston vesille -Pensaskari-Pihlaja-Sarvenselkä- Sarvi.
Saavuimme Sarveen noin klo 12.
Saaressa:
Tutustuimme luontopolkuun ryhmänä eli kävelimme saaren päästä päähän kippari-Ollin kertoessa saaren historiaa. Tarinaa Sarven historiasta oli luettavissa opastauluilla - hyvä niin.
Luontopolun päätteeksi meillä oli erinomainen keittolounas (tuhti lohisoppa leipineen ja
vesi/mehu ) Jähti-laivan messissä tai kannella kukin omaan tahtiin. Lapin Äijän keittokin oli valikoidusti saatavilla.
Paluumatka:
Kotimatkalle lähdettiin hiukan vajaa klo 15. Seilireitti ”ulkokautta” Ajoksen
satama-altaaseen (JM Sampo) ja edelleen kohti Kemiä. Kotisatamassa oltiin noin 18.15.
Meno- ja paluumatkalla tarjoiltiin nisukahvit.
Kyllä oli erinomainen risteily, miehistö hoiti tehtävänsä asiantuntevasti ja joustavasti. Tuli tunne, että tämä ei ollut risteilynä viimeinen insinööriporukalle...
Kyllä oli erinomainen risteily, miehistö hoiti tehtävänsä asiantuntevasti ja joustavasti. Tuli tunne, että tämä ei ollut risteilynä viimeinen insinööriporukalle...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti