lauantai 25. maaliskuuta 2017

Parasta äänetä(ä) > Aki Pyykkö numero 32

Jostain syystä kuntavaaalikuvani ja Suomen Keskustan symbolit hävisivät bittitaivaaseen, mutta pääasia on kuitenkin tekstissä.

Parasta äänestä(ä) > Aki Pyykkö numero   32


Kuka minä olen?
Nimeni on Aki Aarre Olavi Pyykkö, syntynyt 20.09.1944 Kemissä. Olen siis syntyperäinen kemiläinen. Asumme Kemin Haukkarissa, jossa isovanhempani isäni puolelta viljelivät maata aikanaan.

Milloin käynnistän henkilökohtaisen vaalitaisteluni?
Olen käynnistänyt sen välillisesti jo kymmeniä vuosia sitten ollessani työelämäaikana vuosittain aktiivisesti mukana paikallis- ja valtakunnantason ammattijärjestötoiminnassa, lähinnä insinööri- ja opetusalan edunvalvonnassa. Laajalla kokemuksellani katson olevan käyttöä myös kuntatasolla - ajatuksiini ja toimintatapoihini luotetaan.

Olen ollut mukana kuntapolitiikassa Kemissä vuodesta 2000 alkaen kaupunginvaltuuston varajäsenenä. Olen toiminut myös mm. kulttuurilautakunnassa, sosiaali- ja terveyslautakunnassa sekä teknisessä lautakunnassa varajäsenenä. Tällä hetkellä olen tarkastuslautakunnassa varsinaisena ja sosiaali- ja terveyslautakunnassa varajäsenenä.

Kuntavaalit 2017-kampanjan käynnistin jo viime kesänä. Olen ottanut siitä lähtien yhteyttä yli kuuteenkymmeneen kemiläiseen, mielestäni potentiaaliseen kuntavaaliehdokkaaseen. Edellä mainituista on lisäksi noin kahdellekymmenelle lähetetty lisäinformaatiota. Toivoin heidän mukaantuloa kuntavaaliehdokkaaksi tai taustatuekseni...

Miksi en henkilökohtaisesti mainosta voimakkaasti eri medioissa?

Luotan valveutuneeseen, aikaansa seuraavaan äänestäjään. Oikean numeron merkitseminen äänestyslippuun ei välttämättä tarvitse ehdokkaan ”ylenpalttista” kuvallista vaali-informaatiota, itsestäänselvyyksien toistamista eikä korulauseita. Nyt vaaditaan luovuutta, innovatiivisuutta ja käytännön tekoja! 
Luotan, että ehdokkaan arvomaailma, ajatukset ja toimintatavat > persoona ratkaisevat nimenomaan näissä vaaleissa. Olen luonnollisesti mukana ryhmittymäni yhteismainoksissa.

Lisäksi ensimmäistä kertaa jaan lähinnä omalle äänestysalueelleni – juuri nyt lukemaasi – henkilökohtaista tietopakettia..

Mitä asioita ja miten aion ajaa tultuani valituksi?
Erittelemättä niitä tarkemmin totean, että ne ovat jokaista kemiläistä koskettavia asioita. Ne ovat esillä mm. Keskustan Kemin kunnallisjärjestön vaaliohjelmassa.
Asioita ajetaan ja niistä päätetään yhteistyössä oman ryhmän mutta myös kaikkien poliittisten ryhmittymien kanssa.
Paikallispolitiikan tekeminen on mitä suuremmassa määrin yhteistyötä ja perustyö tehdään lautakunnissa.

Lähestyvä valtuustokausi on poikkeuksellinen sote-ratkaisujen aikanaan toteutuessa.
Sivistyspalveluista tulee kunnan tärkein tehtävä. Koulutus on kunnan elinvoimatekijä.

Muutoksen vuoksi ei ole yhdentekevää, millaiset päättäjät kuntiin valitaan. On valittava sellaisia päättäjiä, joita koulutus kiinnostaa oikeasti ja jotka aidosti ymmärtävät, että koulutus on kunnan elinvoimatekijä.
On valittava sivistyspäättäjiä! Minä olen sellainen - koulutukseni ja työurani kautta. Yhden lupauksen annan: Lupaan tehdä aina parhaani, se on tähän saakka riittänyt...

Tästä eteenpäin Kemin kaupungilla on kehityssuunta myönteisesti eteenpäin...

Aki Pyykkö
kuntavaaliehdokas, sit. Kemin Keskusta

Yhteydenotot: aki.pyykko@netti.fi
Blogisivuni osoite on http://akipyykko.blogspot.fi/

Olen myös Facebookissa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti