sunnuntai 12. maaliskuuta 2017

Kuntavaalit lähestyvät - oletko valmis?

Lähdin mukaan kuntapolitiikkaan Kemissä vuonna 2000 niin kuin olen useaankin kertaan tainnut asiasta kirjoittaa.
Sitä ennenkin minua oli pyydetty mukaan - eri tahoilta - mutta silloin ajattelin, että politiikkaan en edes kuntapolitiikkaan koske pitkällä kepilläkään. 
Oli niin monia muita aktiviteetteja ja luonnollisesti leipätyön hoitaminen oli priorisoitu ykköseksi.
Lähdin kuitenkin mukaan ja tällä hetkellä ajattelen, että se oli hyvä ratkaisu. En ole ollut liikeellä "verrenmaku suussa" enkä ole liiemmin pyrkinyt "vallan kahvaan" ns. vallan ytimiin. Aika nopeasti käytännön realiteetit minulle selvisivät poliittisen urani alkumetreillä > äänimäärän korrelaatio luottamustehtäviin.
Takavuosikymmeninä vaalityön yhteydessä minulla on ollut selkeä puute. Minulla ei ole ollut/ei ole syntynyt, muodostunut omaa tukiryhmää. 
Näihin vaaleihin sellainen ryhmä olisi saattanut muodostuakin, jos olisin asiaan liittyvänä ollut vielä nykyistä hiukan aktiivisempi. Arvelen, että löysä ryhmittymä on minun takana...

Toki tukea olen viime aikoina saanut omaksumalleni linjalle. 

Monet ovat avoimesti todenneet äänestävänsä minua. He ovat tuoneet esiin kuntavaalien erityispiirteen: Kysymys on loppujen lopuksi henkilövaalista.
Minulla on ollut kaksien edellisten vaalien aikana sadan (100) euron (€) vaalibudjetti, josta on puolet mennyt Keskustan Kemin kunnallisjärjestön yhteismainontaan. Näin on tänäkin vuonna. Tänäkin vuonna tuo satasen budjetti saatta riittää, sillä olen tehnyt päätöksen, että henkilökohtaisia lehti- tai valotaulumainoksia en toteuta. Vaikka rahaa kyllä on, niinkuin rennonletkeästi nykyiselle kalakaverilleni puhelimessa irrottelin...

Entisiin vaaleihin verrattuna minulla on kolme uutta elementtiä: Oma Blogisivu, Facebook ja ensimmäistä kertaa jaettava, oma A4-mainos, josta tekstiosa on jo ollut esillä. Kyllä näissä on - on oltava - ihan nokko...
Tuo viimeksi mainittu A4-mainos pistetään lopulliseen kuosiin huomenna maanantaina 13.03.2017.

Äänestysumeroni on kolmekymmentäkaksi > 32

Ennakkoäänestys alkaa jo runsaan kahden viikon kuluttua eli 29.03.2017...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti