Perinteisten aamutoimien jälkeen vedin pesuhuoneesta 25 m vesiletkun pulpettiveneen kupeeseen, kiinnitin siihen "kuulosuojaimet" eli laitteen, jolla varmistetaan vedensaanti perämoottoria koleiltaessa/käynnistettäessä maissa.
Avasin vedenvirtaamisen, käytin talven jäljiltä konetta vain pienen hetken. Hyvin tuntui käynnistyvän ja käyvän. Naapuri tuli paikalle todeten tämän perämoottorin "idioottivarmaksi". Kieltämättä hyvin se on toiminut. Nyt koputan maalaamatonta puuta varmuuden vuoksi...
Kävin viemässä Monitarmon Syväkankaan toimipisteeseen tavaraa, pojat ottivat hyvää tavaraa mielellään vastaan. Hyvä palvelu.
Päätin käydä Karjalahdella katselemassa, josko löydän hyväkuntoisia - ilmaisia -vaihtolavoja. Eipä niitä sattunut näkökenttääni, joten ajoin Prima Rautaan Kamppisen Riston juttusille. Ostin neljä lavaa ja sain yhden, lievästi rispaantuneen kaupanpäälle.
Kotiin tultuani soitin Kivelän Hannulle. Sovimme projektiveneemme hakemisen ajankohdan Lallinperäntien varresta.
Otin peräkärryn varmuuden vuoksi mukaan ja ajelin Paavonkariin veneidensäilytysalueelle.
Valmistelin veneen siirtämistä. Oli mukava jutusteluhetki parin venemiehen kanssa.
Jatkoin matkaa Lallinperäntien varteen ja valmistelin ison, kalastajamallisen veneenrungon siirtämistä.
Hannu tuli paikalle. Oli ihailtavaa katsella, miten vene nousi yläilmoihin ja auton lavalle. Vene on nyt peitettynä Paavonkarissa. Hannu arvio veneen painavan noin 600 kg.
Kävin hetki sitten vaimoni kanssa hakemassa veneen klassikkomoottorin- 2-sylinterisen Wickströmin - osat useissa laatikoissa. Sen verran minäkin ymmärrän moottoreista, että kyllä noista osista yksi moottori näppärissä käsissä syntyy. Niin osat ovat tällä hetkellä kesäautomme välitilassa. Kai tuonne varastorakennuksen autotalliin niille vasittu tila löytyy.
Lastasimme peräkärryyn myös vanhoja vaihtolavoja. Vien ne huomenna aamulla Kemin Energian kaukovoimalaitoksen puukasoille Karjalahdella.
Nyt iski lievä väsy. Aivan liian työläs eläkeläispäivä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti