lauantai 6. tammikuuta 2018

Pajalan Kaunis Iron sai Northlandin konkurssipesän kaivosluvat itselleen...

Näin alla olevan otsikon Yle Kemi-sivuilla:

Pajalan Kaunis Iron sai Northlandin konkurssipesän kaivosluvat itselleen

Bergsstaten eli Ruotsin kaivososasto on siirtänyt Kaunis Ironille Northlandin konkurssipesän kaivosluvat.


Toimin taas eräänlaisena välikätenä. koska em. sivuja ei välttämättä monikaan selaile.

Olen kirjoittanut tästä asiasta aikaisemminkin. Asia kiinnostaa minua ainakin kahdesta eri syystä.

Olen tavannut aikanaan ex-kunnanneuvoksen Bengt Niskan Ruotsin Pajalassa. Olen kuunnellut livenä hänen esityksen Kaunisvaaran kaivoksen synnystä erään kokouksen yhteydessä.

Toisaalta olen ollut edellisen valtuustokauden vaatimattomalla panoksellani mukana Ammattiopisto Lappian Kaivosalan ammatiilisessa neuvottelukunnassa puheenjohtajana.
Kyseisessä neuvottelukunnassa luonnollisesti seurasimme pääasiassa Suomen, erityisesti Pohjois-Suomen  mutta myös Pohjois-Ruotsin kaivosalan kehitystä koulutuksen näkökulmasta. 

Muistan erittäin hyvin alla olevan artikkelin: 

Nettitekstiä Pohjolan Sanomista:

Päivitetty 24.10.2014 07:08, julkaistu 24.10.2014 07:05

Kaunisvaaran kaivos ei jouda koipussiin

Kuva: Anssi Jokiranta
Pekka MaunoLähetä palautetta toimittajalle
Jättimäiset malminlastauskoneet seisovat nyt toimettomina Pajalan Kaunisvaaran kaivoksella. Viestintäpäällikkö Niclas Dahlström uskoo, että ei mene kauan kun kaivos on taas toiminnassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti