lauantai 9. joulukuuta 2017

"Sinulla on väärä puolue." sanoi taannoin tuttuvani...

Nähtyäni Kemin kulttuurikeskuksessa vilaukselta muutamia kemiläisiä kuntapäättäjiä kävi takaraivossa ajatuksia menneestä.

"Sinulla on väärä puolue." sanoi taannoin tuttuvani kuultuaan, että olin kuntavaaliehdokkaana syksyllä 2000. Siis Kemissä väärä puolue. Myöhemmin minua on lisäksi ohjeistettu: "Sinulla olisi pitänyt olla aggressiivista pyrkyä ja pistää rahaa kunnolla palamaan vaalimainontaan."
Kyllä - näin varmaan asian laita on...
Oikeastaan tarkemmin ajateltuna, minun olisi pitänyt tehdä poliittisia ratkaisuja jo 1980-luvun alussa. Silloin niillä olisi kukaties ollut eräissä valintaprosesseissa merkitystä eli silloin kun koulutustausta ja työkokemus eivät priorisoidu eturiviin.

No - siihen maailman aikaan en halunnut koskea politikkaan pitkällä kepilläkään, enkä käytännössä koskenutkaan.

Mutta - pyrkyä - hmmmmm...

Mikäli vielä oikein muistan, minulla on kerran ollut aggressiivista pyrkyä. Oppikouluaikaan 1950-luvulla pyrin kesätöihin Kemin Osuuskauppaan juoksupojaksi, tsuppariksi. Lapsellisuuttani ajattelin olevani vahvoilla, kun osuuskaupan konttorissa oli kaukainen sukulaiseni, joka oikeastaan minua psyykkasi hakemaan kyseistä työtä. Tarkkaavainen lukija aistinee edellisestä, en saanut juoksupojan työtä. 
Sekin kesä taisi mennä Etu-Ritikan Mikonrannalla jalkapalloa potkiessa ja Siikalahdella ahvenia onkiessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti