torstai 27. joulukuuta 2018

Tänäkin vuonna pelkkää säästöä...

Totta! Tänäkin vuonna olen/olemme säästäneet ison kasan riihikuivaa rahaa. Mistä ihmeestä? No siitä, kun emme ole edelleenkään saaneet vaihdetuksi omistuksessamme olevia autoja.

Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että meillä on ollut pitkään kesäauto ja talviauto. Kaksi vanhaa, luotettavaa palvelijaa. Päivitän aikaisempia tekstejä autoasioistamme:

Kesäautomme VW Doppel TD vm. 1989 LLA-175, jolla on ajettu noin 315.000 km. Se oli taas koko viime kesän käytössämme ja myöhään syksyllä poistimme sen liikennekäytöstä ja parkkeerasimme talviteloille päärakennuksemme päätyyn.
Se on toistaiseksi ainoa auto, joka on meille uutena ostettu. Se on osoittautunut erinomaiseksi hyötykäyttöautoksi. Se ei ole koskaan jättänyt välille - ainakaan toistaiseksi.

Sillä ajaminen tällä hetkellä on ”lähes ilmaista”. Sen hinta ei enää laske, vaan päinvastoin alkaa nousta. 
Olemme päättäneet pitää sen käytössämme. Se on lastenlastemme suosikkiauto. 

Tosin aivan viime aikoina olemme keskustelleet, että siitäkin raskimme kyllä tarvittaessa luopua.

Talviautomme eli Land Rover Freelander vm. 2000 JER-15, jolla on ajettu noin 155.000 km. Olemme autolle toinen omistaja. Olemme olleet tyytyväisiä maastoautoomme. Kuluvia osia ja vähän helmapeltiäkin siihen on vähin joutunut vaihdattamaan niin kuin kaikkiin iäkkäisiin autoihin.

Se on ollut taannoin myynnissäkin/on edelleenkin, mutta sille ei ole löytynyt potentiaalisia ostajia, ei edes niitä kuuluisia "renkaanpotkijoita". Se olisi erinomainen ja edullinen auto henkilölle, joka harrastaa metsästystä, kalastusta, tms. > luonnossa liikkuvalle. 

Sitä on hiukan tuunattu ja se on ollut viime aikoina ympärivuotisessa käytössämme...   

Edellisten lisäksi haltuumme on monien mielenkiintoisten vaiheiden jälkeen joutunut > ostettu uusi käytetty auto. 

Mercedes-Bentz E 200 vm. 1998 AIP-165, jolla on ajettu ainoastaan noin 140.000 km. Olemme kyseiselle autolle kolmas omistaja.
Siisti, hyvin pidetty ja huollettu käyttöauto varustettuna kaksilla renkailla sekä vetokoukulla, siinä on todennäköisesti autoa meidän ajoihin pitkäksi aikaa, mikäli siihen totumme ja tykästymme.
Emme ole toistaiseksi päässeet em. auton kanssa "sinuiksi". 
Miksi? 
Siksi, että olemme tottuneet viime vuosikymmeninä korkeisiin autoihin
Se on tällä hetkellä pois liikennekäytöstä päärakennuksen päädyssä. Auto on käytännössä myynnissä. 
Heti vuodenvaihteen jälkeen kaivan sen esiin lumen alta = puhdistan lumesta, lataan hiukan akkua, otan liikennekäyttöön, varaan netistä katsastusajan ja käyn katsastamassa hiukan taas etuajassa.

Olen monelle henkilölle todennut - kyseisen auton tultua puheenaiheeksi - että meillä ei ole ollut koskaan näin hyvää autoa. Erinomainen matka-/käyttöauto... 

Tällä hetkellä edellä mainituista on siis yksi auto liikenteessä...

Olemme realisteja käytettyjen autojen hintaa arvioidessa. Tosin mielestämme vuosimalli ratkaisee liian paljon hintaa määritettäessä.
Autoliikkeet ovat täynnä hyvää ja vieläkin parempaa käytettyä autokalustoa, puhumattakaan uusista autoista. Autoliikkeisiin automme ovat liian vanhoja.
Netissä on myös runsaasti autoja myytävänä joka lähtöön.

Luotamme edelleen, että lähitulevaisuudessa edellä mainitulle Volkkarille, Mersulle ja Lantikallekin löytyy uusi tarvitsija. Josko tuo uusi vuosi 2019 tuo asiaan ratkaisun... 

Niin - Sinä - voit edesauttaa asiaa: Jos Sinulla on hyvän käyttöauton tarvetta, ota rohkeasti yhteyttä minuun sähköpostin välityksellä: aki.pyykko@netti.fi ja tule paikanpäälle käymään, hieraistaan kaupat...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti