maanantai 4. marraskuuta 2019

Illansuupohdiskelua...

Kävi hetki sitten mielessä kauan sitten edesmenneen kalakaverini sanat istuessamme Juurakon kupeessa soutuveneessä jigi- ja kesäpilkkiongella. Hän oli jo vuosia psyykannut minua lähtemään kuntapolitiikkaan mukaan. 
Hän totesi minulle:"Aki, valitsetpa Kemissä minkä puolueen tahansa, minä äänestän sinua." 

Viime vaiheessa lähdin mukaan kuntapolitiikkaan vasta vuonna 2000. Valitsin Kemin Keskustan ryhmän toimintaympäristökseni. Poliittisen urakehitykseni kannalta minun olisi luonnollisesti pitänyt valita jompi kumpi vasemmistopuolueista.

Jotenkin tuo Keskusta tuntui minun arvomaailmaani luontevalta. 

Kieltämättä siihen vaikutti olennaisesti myös se, että asun tälläkin hetkellä paikassa, jossa isoisäni Aukusti Pyykkö viljeli maata 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa.

Seuraavat kuntavaalit ovat huhtikuussa 2021. Puolueet alkavat viritellä verkkojaan potentiaalisten kuntavaaliehdokkaiden saamiseksi listoilleen - myös Keskusta.

Ilmoitin viikonvaihteessa Keskustan Peräpohjolan piirin toiminnanjohtajalle ja Keskustan Kemin kunnallisjärjestön puheenjohtajalle, että olen tutustunut Keskustan lähestyvien kuntavaalien tämänhetkiseen ennakkomateriaaliin, täyttänyt/allekirjoittanut/printannut Puolueen ehdokkaan suostumus ja vakuutus-lomakkeen.

Olen päättänyt Pyhäinpäivänä 02.11.2019 lähteä kuntavaaliehdokkaaksi seuraavissa kuntavaaleissa.
Arvelen aikanaan tulevani nimitetyksi Kemin Keskustan kunnallisjärjestön ehdokaslistalle.
Mikäli olen listoilla, toteutan oman vaalikampanjani aika laillla toisin kuin aikaisemmissa kuntavaaleissa.

Kaikki tietysti oletuksella, että olen siihen maailman aikaan edelleen täysissä sielun ja ruumiin voimissa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti