sunnuntai 23. syyskuuta 2018

Tekniikka&Talous-lehti - paperiversiona erinomainen, ei kahta sanaa...

Luin tänään aamulla nipun viimeisimpiä Tekniikka&Talous-lehtiä, jotka olivat jääneet minulta viime viikkoina lukematta. Toki olen silloin tällöin vilkaissut nettilehtiversiota. Miksi minulle edelleen tulee em. lehden paperiversio?
Se on jäänne siitä, että olen edelleen Takniikan Opettajat TOP ry:n eläkeläisjäsen. Miksi? Siksi, että saan em. lehden paperiversiona...

Muistelenpa hiukan samalla kertauksen vuoksi menneitä aikoja:

Ammatillisella opetussektorilla alkoi järjestösota 1970-luvun puolessavälissä. Miksi? Sitä en tässä yhteydessä lähde muistelemaan/kertaamaan.Ammatillisen opetussektorin järjestösota päättyi 1990-luvun puolessavälissä. Toisin sanoen palattiin normaaliin päiväjärjestykseen - hyvä niin...
Insinööriliitto IL ja Opetusalan Ammattijäjestö OAJ sopivat tietyistä järjestelyistä ammatillisissa oppilaitoksissa toimivista insinööriopettajista - varsinaisesta edunvalvonnasta ja ammatillisaatteellisesta osuudesta paikallisyhdistyksissä. Valitettavasti hyvät tavoitteet eivät käytännössä kaikilta osin toteutuneet...

Todettakoon, että olin Ammatillisten Oppilaitosten Insinöörit AOI ry:n viimeinen puheenjohtaja ja perustetun Tekniikan Opettajat TOP ry:n ensimmäinen puheenjohtaja. 

Minut valittiin lisäksi OAJ/AOO ( Ammatillisten Oppilaitosten Opettajat) ry:n hallitukseen. Olin siinä tehtävässä monta kaksivuotiskautta. 
Toimin myös Opettaja-lehden toimitusneuvostossa AOO:n mahdaatilla. Olin toimitusneuvoston Kekkonen. Jotkut taisivat olla sitä mieltä, että olin em. tehtävässä liian pitkään. 

Olin myös Insinööriliiton edustajakokousedustaja kolmivuotiskauden 1993-95 AOI ry:n mandaatilla. Mielenkiintoisena yksityiskohtana totean, että olin jopa hetken aikaa JIL ry:n varapuheenjohtaja ja Insinööriliiton hallitusjäsen.

Oikeastaan kaikki edellä oleva oli erittäin mielenkiintoista aikaa, sitä on mukava joskus sitten vanhanakin muistella...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti