sunnuntai 19. tammikuuta 2020

Mielenkiintoinen kauppareissukeskustelu...

Juttelin taannoin kauppareissulla erään henkilön kanssa, jota en ollut tavannut pitkiin aikoihin. Hän tuntui tietävän minun olevan kuntapolitiikassa mukana.
Tovin keskusteltuamme niitä näitä ja kun kuntavaalit tulivat puheeksi, hän yhtäkkiä totesi:"Voisin äänestää sinua, mutta olet väärässä puolueessa. Ei Keskustalla ole tulevaisuutta Kemissä!"
Olin hiukan yllättynyt hänen sanomisestaan, mutta totesin:"Miten niin ei ole tulevaisuutta? Kuntavaalit ovat pitkälti kuitenkin henkilövaalit."

"Muuten sinä olisit erinomainen kuntavaaliehdokas. Minä kyllä voisin äänestää Sinua, vaikka en edes tiedä poliittista kantaasi, olet hyvä tyyppi. Voin toimittaa ehdokkaaksi ilmoittautumislomakkeen." sanoin hänelle.

"Minä en koske politiikkaan pitkällä kepilläkään." hän totesi. "No sittenhän sinä olet ajatuksinesi samanlainen kuin minä ennen vuotta 2000." sanoin hänelle ja kerroin oman lähtemiseni kuntapolitiikkaan lyhyen kaavan mukaan...

Niin - niitä hyviä tyyppejä varmaan Kemissäkin kohtapuolin eri ryhmittymät hakevat kuntavaaliehdokkaikseen listoja täydentäessään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti