perjantai 20. joulukuuta 2019

Vallan kyseenalaiset keinot...

Olen usein kirjoittanut, että minun työkaluni on sähköposti. Olen lähettänyt ja vastaanottanut kymmeniätuhansia sähköposteja. 
Vastaanottamani ovat olleet suurelta osalta niin sanottuja roskaposteja. Osa vastaanottajista saattaa minunkin lähettämäni sähköpostit luokitella samaan kategoriaan...

Sähköposti on mielestäni erinomainen työkalu, jota olen vuosikymmenien aikana - omasta mielestäni - oppinut hyvin ja tehokkaasti käyttämään.

Olen mielestäni erittäin tarkka siinä, miten lähettämiini sähköposteihin reagoidaan. 

Olen ties kuinka monta kertaa kirjoittanut:"Vastaa lähettämiini sähköposteihin!" 
Vallan kyseenalaisiin keinoihin kuuluu - mielestäni - muun muassa olla vastaamatta lähetettyyn sähköpostiin, varsinkin, jos sähköpostin lähettäjä tiedustelee asiallisesti jotain asiakokonaisuutta.

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota ilmiöön, jossa lähetetty sähköposti tavallaan tietoisesti "unohdetaan" ja sen yli vastataan muina miehinä/naisina. Se ei kerta kaikkiaan tunnu sähköpostin lähettäjästä kovin fiksulta eikä hyväksyttävältä mutta...

Se on sitä hiljaista vallankäyttöä. 

Se on mielestäni samanlaista kuin edesmennyt suomalainen aivotutkija Matti Bergström kertoi myös edesmenneen Eero Silvastin ohjelmasarjassa suhtautumisesta vanhuksiin. Hän puhui primittivisten heimojen suhtautumisesta vanhuksiin.
Vanhukset saivat elää yhteisössä, mutta heidän läpi katsottiin. He olivat hyödyttömiä, tyhjää, he eivät käytännössä olleet edes olemassa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti