torstai 18. tammikuuta 2024

"Vilttiketjusta ratkaisijaksi" - kyllä...

"Vilttiketjusta ratkaisijaksi" - kyllä... Tämän valtuustokauden (2021-2025) viimeinen täysi vuosi on käynnistynyt. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että tällä hetkellä kemiläisessä kuntapäätännässä minulla on yksi varsinainen jäsenyys, kun perusturvalautakunnan tehtävät siirtyivät 01.01.2023 Lapin hyvinvointialueelle. Olen toki valtuuston varajäsen ja varajäsenenä myös elinvoimalautakunnassa, ympäristölautakunnassa ja sen alaisessa lupajaostossa. Olen aikaisemmin ajatellut tuon varajäsenyyden olleen eräänlainen kuntapäätännän "välttämätön paha". Nykyisin olen psyykannut itseäni varajäsenen roolissa hiukan toisenlaiseen asentoon. Jopa niin, että tuo varajäsenyys saattaa liittyä käsitteeseen "vilttiketjusta ratkaisijaksi". Aivan niin kuin usein tapahtuu muun muassa jalkapallo-ottelussa. Vaihtopenkiltä peliin viime minuuteilla otettu pelaaja ratkaisee koko ottelun... Arvelen, että Sinä lukijana jo odotit, että tämä on niin sanottu aasinsilta meneillään olevaan presidentinvaalikisaan. Kyllä - se on sitä. Viime syksynä ja vielä aivan viime päiviin saakka on mediassa puhuttu/kirjoitettu "kahden kauppa"- terminologialla. Nyt on aistittavissa Olli Rehnin selkeä nousu taistelemaan ensimmäisen äänestyskierroksen kakkosijasta - vähintäänkin. Olli rynnii takamatkalta selkeästi eteenpäin - hyvä niin. Runsaan viikon päästä sunnuntai-iltana 28.01.2024 olemme tietävämpiä. Hyvää kannattaa odottaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti