perjantai 26. tammikuuta 2024

Kunta- ja aluevaalipohdiskelua - kyllä...

Olen ollut kuntavaaleissa ehdokkaan Kemissä vuosina 2000, 2004, 2008. 2012, 2017 ja 2021. Kunta- ja aluevaalit 2025 lähestyvät ja eri ryhmittymät alkavat viritellä varkkoja potentiaalisten ehdokkaiden saamiseksi ryhmiinsä. Olen vuodesta 2000 alkaen ollut kaupunginvaltuusto varajäsen. Tällä hetkellä olen Kemin Energia ja Vesi Oy:n hallitusjäsen. Se onkin ainoa varsinainen jäsenyys perusturvalautakunnan siirryttyä Lapin hyvinvointialueelle 01.01.2023. Olen tällä hetkellä elinvoimalautakunnan varajäsen, ympäristölautakunnan ja sen alaisen lupajaoston varajäsen. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että varajäsenenä oleminen on eräänlaista palokuntahommaa. Pitää olla aina tavallaan valmiina, vaikka lähtöjä on harvakseltaan. Pääsääntöisesti varsinaiset jäsenet hoitavat tehtävän säntillisesti ja hyvä niin. Jos olen vielä ehdokkaana kuntavaaleissa vuonna 2025 - vanhasta muistista - varajäsenyydet saavat minun osalta riittää. Kyllä tavoitteeksi on pakko asettaa varsinaiset jäsenyydet, olivatpa se sitten mitä tahansa. Niin - valtuustokauden 2021-2025 viimeinen täysi vuosi on jo hyvässä vauhdissa. Oletko Sinä päättänyt lähteä kuntavaaliehdokkaaksi? Kemissäkin on ymmärtääksni huutava pula potentiaalisista ehdokkaista...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti