tiistai 4. elokuuta 2020

Uudet kaverit - uudet äänestäjät kuntavaaleissa...

Erään jutustelun yhteydessä Facebook-kaverini ajatteli ääneen: "Uudet kaverit - uudet äänestäjät kuntavaaleissa. Näytät keräävän kavereiksi potentiaalisiä äänestäjiä."

Kerroin hänelle avoimesti suhtautumiseni Facebook-foorumiin. Kerroin, että tämänhetkinen kaveripiirini on kolmas rypistys viime vuosien aikana. 
Totta - minulla ei ole ollut aikaisemmin näin paljon kavereita, mutta kyllähän siellä on porukkaa joka lähtöön ja taitaa vielä asemallekin osa jäädä...

Kuntavaalit eivät ole minulle uutta, mutta henkilökohtainen suhtautumiseni ja käyttäytymiseni poikkeaa aikaisemmista.

Miten? 
Siten, että tein asiaan liittyvän päätöksen eli asettumisen kuntavaaliehdokkaaksi poikkeuksellisen aikaisin: Pyhäinpäivänä 02.11.2019.
Miksi?
Siksi, että muun muassa Facebook-kavereillani on mahdollisuus avoimesti seurata toimintaani ja tehdä siihen liittyvänä aikanaan - toivottavasti minun kannalta - myönteiset äänestyspäätökset.

Olen avoimesti myös kertonut, että olen ollut yhteydessä aika moniin kemiläisiin, potentiaalisiin kuntavaaliehdokkaisiin. Toistaiseksi aika laihoin tuloksin mutta onhan tässä vielä aikaa...

Olen myös kertonut kuntavaaleihin liittyvää raakaa faktaa Kemin osalta. Äänestysprosentti on vaalista toiseen murheellisen alhainen.
Ryrmittymä Nukkuvat on Kemissäkin suvereenisti suurin "puolue" yli 40%:n osuudella. 

Toisin sanoen Kemissä noin neljä kymmenestä ei äänestä kuntavaaleissa. 

Se on minun mielestäni käsittämätöntä, sillä kuntavaaleissa valitaan henkilöitä päättämään jokaista kemiläistä koskevista asioista.

Harkitsen kuntavaalibudjettini suurentamista. Se on toistaiseksi ollut aina 100 euroa, josta puolet on mennyt yhteismainontaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti