perjantai 30. elokuuta 2024

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Tuossa hetki sitten käsin tiskatessani mietiskelin, että... Meillä oli tänään puuropäivä. Sen hoidan yleensä minä. Puuropäivä on meillä ehkä keskimäärin kerran kahdessa tai kolmessa viikossa. Olen erikoistunut neljän viljan puuron keittämiseen vuosien oikeastaan vuosikymmenien aikana. Siihenpä ne minun ruoanlaittotaidot melkein loppuvatkin. Tarkemmin ajateltuna osaanhan minä keittää kananmunia, hätätilassa paistakin, keittää perunoita, keittää purkista hernekeittoa, lämmittää mikrossa valmisruokia, hampurilaisia ja vihannessekoituksia, lämmittää pannussa lihapullia, lämmittää/paistaa uunissa pitsaa, savustaa ja halstrata kalaa, hätätilassa grillatakin, valmistaa ohjeiden mukaan makaronilaatikkoa ja makkarakeittoa, jne. ... .Voi olla, että vielä täydennän osaamisluetteloani. Loppujen lopuksi minun ei ole tarvinnut nälässä olla, sillä vaimoni on melkein joka päivälle loihtinut erilaista syötävää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti