maanantai 26. elokuuta 2024

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Että mitäkö mietin? En oikeastaan sen kummempia mutta viimeksi olen vähän yli kaksi viikkoa sitten 11.08. käyttänyt vanhoja näyttöpäätekuvia edellisistä kuntavaaleista vuonna 2021 Kemin virallisista kuntavaalituloksista. Silloin otsikoin asian Kemin kuntavaalipohdiskelua keväälle 2025 - kyllä... Tuntuu siltä, että nuo lähestyvät kunta- ja aluevaalit eivät juuri kiinnosta tällä hetkellä ketään. Se ei varmaan pidä paikkansa, sillä pinnan alla tehdään jo armotonta vaalivalmistelua. Olen ollut mukana ehdokkaana vuodesta 2000 alkaen. Vuoteen 2017 saakka vaalibudjettini oli 0-100 euroa. Vuonna 2017 se oli hiukan suurempi, taisi olla muutaman satasen - intouduin jopa tekemään oma A4-esitteen. Se sai hyvä vastaanoton... Vuonna 2021 käytin mainostamiseen muistaakseni 600 euroa Pääasiassa Lounais-Lappi-lehdessä oli henkilökohtaisia mainoksiani. Luonnollisesti olin mukana Keskustan Kemin kuntayhdistyksen yhteismainoksissa. En ollut viime vaalien henkilökohtaiseen tulokseen tyytyväinen Tosin nykyinen iäkäs kalakaverini lohdutti minua, että ei se nyt niin huonosti mennyt, vaikka monta minua aikaisemmin äänestänyttä oli siirtynyt ajasta iäisyyteen. Hän väitti loppujen lopuksi minun menestyneen hyvin ottaen huomioon äänimäärän ja murheellisen alhaisen äänestysprosentin. Oli niin tai näin, on pakko todeta, että olen tällä hetkellä kuntapoliittisen urani huipulla. Tästä on hyvä jatkaa tai jättäytyä kokonaan ulos kuvioista. Kaikki on tätä kirjoittaessani avoinna. Todettakoon, että olen tähän mennessä ottanut yhteyttä kahdeksaan potentiaaliseen kemiläiseen. Jos he kaikki lähtisivät mukaan ehdokkaaksi niin mielestäni he saisivat 1200-1600 ääntä. Niin - jos, jos ja jos. Oletettavasti heistä lähtee tavoittelemaan valtuuston paikkaa 2-4 jos niin - niin hyvä niin... Minulla on kaiken lisäksi vahva tunne, että ensi keväänä Kemissä valtarakenteet muuttuvat - on muututtava, mikäli tavoitteena on umpisurkeasta taloudellisesta tilanteesta kunnialla selvitä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti