maanantai 19. elokuuta 2024

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Tämä "veispuukki" muistutteli minua seitsemän vuoden kirjoituksista tänä päivänä. Minä menen vielä pitemmälle eli vuosituhannen vaihteeseen. Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että politiikka mukaan lukien kuntapolitiikka eivät minua aikaisemmin juuri kiinnostaneet. Tiettyjen tapahtumien jälkeen vuonna 2000 lähdin mukaan Kemin kuntavaaleihin "patoamaan vasemmiston ylivaltaa" pieneen Keskustan ryhmään ns. sitoutumattomana ehdokkaana. Vuoden 2000 kuntavaaleissa Keskustan valtuutettujen määrä nousi viidestä seitsemään. Vasemmisto - SDP ja Vasemmistoliitto - on Kemissä edelleen vahva. Viimeksi eli vuonna 2021 käydyissä kuntavaaleissa SDP ohitti niukasti Vasemmistoliiton ensimmäistä kertaa. Miten käy vuoden 2025 kuntavaaleissa, sen aika näyttää. Olen usein kirjoittanut, että ehdokasasettelu on tärkeä, kaiken aa ja oo eli löytää hyviä ehdokkaita kemiläisten äänestettäviksi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti