sunnuntai 4. elokuuta 2024

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Sain päivällä puhelinsoiton tutulta Facebook-kaverilta. Emme olekaan jutelleet sitten kesäkuun viimeisten päivien jälkeen. Juttelimme kaiken maailman asioita, Yleensä juttelemme myös paikallista kuntapolitiikkaa lähinnä hänen aloitteestaan. Kumma kyllä nyt emme sanaakaan. Muistaakseni kahden edellisen puhelinkeskustelun aikana hän on kysynyt, joko olen tehnyt päätöksen asettua ehdokkaaksi seuraaviin kunta- ja aluevaaleihin, jotka ovat keväällä 2025... Olen vastannut, että en ole. Sen sijaan olen useihin tuntemiini potentiaalisiin kemiläisiin henkilöihin ottanut yhteyttä ja yrittänyt heitä psyykata asettumaan ehdokkaaksi ainakin Kemissä kuntavaaleihin. Olen heille kertonut, että muun muassa viime vaalien Kemin vaalikuninkaan Paavo Väyrysen 566 ääntä etsivät uutta ottajaa ja että kipeästi tarvitsemme uutta verta umpisurkean taloudellisen tilanteen ratkaisijoiksi. Taitaa tosin olla niin, että tuo viimeksi mainittu monia liikaakin mietityttää ja estää rohkeasti ehdokkaaksi asettumaan. Niin - keskustelukaverini on taannoin sanonut, että hänen antamansa äänen saanut, on aina tullut valituksi. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, viime vaaleissa hän antoi äänensä minulle. Olen tuottanut hänelle pettymyksen, sillä olen Kemin kaupunginvaltuustossa vain varajäsenenä. Ollut kyseisessä roolissa vuodesta 2000 lähtien. Tosin olen ollut monissa lautakunnissa varsinaisena jäsenenä sekä varajäsenenä - tälläkin hetkellä. Katsotaan, miten ehdokasasettelu Kemissä etenee. Ken elää, hän näkee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti