tiistai 6. marraskuuta 2018

Se on usein sattumasta kiinni...

Se on usein sattumasta kiinni. Mikä? Muun muassa asuntokaupapassa - myyjän ja oikean ostajan kohtaaminen.
Kävi mielessä 1980- ja 90-lukujen vaihteessa tilanne, jossa olin mukana. Olin ostanut Haukkarissa sijainneen Suhosen leipomokiinteistön tontteineen. Ostossa oli kukaties liikaa tunnetta mukana.

Joka tapauksessa löytyi 4 hengen porukka, minä yksi neljästä, joka päätti rakentaa em. tontille modernin rivitalokiinteistön. Leppäsen Jussi laati suunnitelmat ja niin syntyi As Oy August ja Anna.
Osakkeita myytiin välittäjän kautta, loppuvaiheessa hiukan takkusi. Joka tapauksessa juuri kun viimeinen osake oli saatu myydyksi, asia tuli puheeksi erään Kemiin muuttaneen henkilön kanssa.
"Jos olisin tiennyt asiasta, olisin ostanut teiltä osakkeen. En olisi alkanut omakotitalon rakentamiseen!" hän minulle aidon tuntuisesti valisti.
Niinpä.
Olemme myymässä edesmenneen veljeni rivitaloasuntoa Kemin Kalkkinokalta kiinteistövälittäjän avustuksella. 
Kaikin puolin toimiva ja hyväkuntoinen pieni, saunallinen  kolmio. Toivon vilpittömästi, että tämän myynti ei kohtuuttomasti pitkity ja joku tuntemani henkilö tule sanomaan:"Miksi et ole kertonut minulle tästä aikaisemmin? Jos olisin tiennyt asiasta, olisin ostanut teiltä osakkeen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti