keskiviikko 11. huhtikuuta 2018

Insinööriliitto ry tänään...

Olen ollut Insinööriliitto ry:n jäsen 1970-luvun alkupuolelta lähtien. Ensin opiskelijajäsenenä, sitten ns. toissijaisjäsenenä/kaksoisjäsenenä ja sittemmin varsinaisena jäsenenä. Taannoin olen ollut valtakunnallisen yhdistyksen päätöksenteossa mukana henkilökohtaisella, vaatimattomalla panoksellani.
Olen vielä eläkepäivilläkin roikkunut oman paikallisyhdistyksen, Länsi-Pohjan Insinöörit ry:n toiminnassa aika aktiivisesti mukana. Näillä näkymin vuoden 2019 loppuun saakka hallitusjäsenenä.

Insinööriliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton - hyvä niin.

Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota, että monet liiton asiamiehet, "palkolliset" ovat somemaailmassa aktiivisesti mukana ja ovat paljastaneet puoluekantansa/-värinsä aivan estottomasti tai ainakin sen on voinut vähintäänkin rivien välistä lukea. 
Luonnollisesti jokainen voi ajatella ja julkituoda somemaailmassa vapaasti ajatuksiaan mutta...

Olen hiukan asiaa tykönäni pohdiskellut: "Onko em. tyyppinen toiminta Insinööriliiton kannalta oikeansuuntaista toimintaa."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti