torstai 5. lokakuuta 2023

Pohdiskelua asioihin suhtautumisesta - kyllä...

Pohdiskelua asioihin suhtautumisesta - kyllä... Asioihin voi suhtautua myönteisesti tai kielteisesti ja siltä väliltä - epämääräisesti ottamatta kantaa asiaan käytännössä ollenkaan. Hiukan samalla tavalla kuin äänestää kokouksessa jaa tai ei - tyhjää. Oma suhtautumiseni on lähtökohtaisesti järkeviin asioihin myönteinen. Toki voi olla, että minäkin olen joskus saattanut änkyröidä ja asettua vastahankaan, en vaan äkkiseltään muista milloin ja mihin asiakokonaisuuteen... Some-käyttäytyminen on joskus raakaa, yllättävää ja arvaamatonta. Tapahtuu helposti niin sanottuja ylilyöntejä, joita arvelen tunnekuohussa asiaa esittäneen henkilön katuvan. "Pyydän anteeksi." on suomaliselle lähes mahdoton sanapari. Onneksi omia tekstejään voi muokata ja/tai poistaa. Myös äkkivääriä - muiden henkilöiden esittämiä - tekstejä/kommentteja voi poistaa. Olen tähänastisen elämäni aikana kirjoittanut aika monta tekstiä. Julkisen kirjoittamisen olen aloittanut 1960-luvun puolessa välissä. Tuntuu, että tekstien suoltaminen on kiihtymään päin. Minua on aina "moitittu", että kirjoitan liian kiltisti. Pitäisi kuulemma kirjoittaa, että sanoma kolahtaa kunnolla että tuntuu. Olen sanonut, että senkin kyllä osaisin ja voi olla, että sekin päivä vielä koittaa. Itse arvelen, että silloin on tosi vakavasta asiasta kysymys ja/tai minun persoonaani on salakavalasti hiipinyt muutoksia. Ken elää, hän näkee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti