maanantai 30. lokakuuta 2023

Myönteisiä ajatuksia/kirjoituksia - kyllä...

Myönteisiä ajatuksia/kirjoituksia - kyllä... Olen päättänyt globaalisynkkyyden keskellä kirjoittaa tekstejä kokemistani myönteisistä asioista. Tässä eräs sellainen. Olen käyttänyt Kemin ammattikoulun, sittemmin Kemin ammattioppilaitoksen, sittemmin Kemi-Tornion ammattiopiston, sittemmin Ammattiopisto Lappian parturipalveluja jonkin verran. Erityisesti viimeksi mainitun Hiuspysäkkiä sen jälkeen, kun minua lievästi moitiskeltiin/ihmeteltiin: Miksi ihmeessä et käytä näitä palveluja? Jäin em. ammattiopistosta eläkkeelle Kivikankaan toimipisteestä lokakuussa 2008. Olen sen jälkeen ollut aika monta kertaa mallina opiskelijoille - pääasiassa heidän tehdessä näyttöjä klassisessa miesten hiustenleikkauksessa. Samalla on yleensä kokopartakin siistitty. Olen seurannut vuosikymmenien saatossa monien parturipuolen opettajien toimintaa. Mainitsen muutaman nimen: Veijo Sykkö, Anne Tuovinen, Tiina Mattila, Irma Kopola, Marjo Appelgren, Jaana Ollikainen ja viime aikoina erityisesti Leena Leskio... Kaikilla on ollut homma niin sanotusti hanskassa. Olen saanut erinomaista palvelua. Kyllä. Kuulin aivan hetki sitten jonkun lukijoista mutisevan: Tietysti, kun sinun ei tarvitse näyttömallina olemisesta maksaa parturimaksua. Totta - mutta toisaalta en ole myöskään vaatinut korvausta livepäänä olemisesta... Muun muassa tänään orientoiduin Ammattiopisto Lappian Hiuspysäkille lähtöön. Päivällä oli hiustenleikkausta ja kokoparran siistimistä. Tuttu juttu. Kyllä - homma hoidettu. Tyytyväisiä olimme kaikki: Leena opettajana, Anna ja Susanna opiskelijoina sekä erityisesti minä asiakkaana - livepäänä. Tapahtuma lähti liikkkeelle Leenan infolla koko luokalle, oppilasryhmälle. Sitten olin em. opiskelijoiden tuunattavana ja he olivat Leenan ohjeistamina. Leena ohjeisti "kädestä pitäen" ja ohjeet menivät perille mielestäni kiitettävästi. Kyllä taas kelpaa... Sovimme alustavasti, että saavun paikalle runsaan kuukauden kuluttua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti