keskiviikko 16. kesäkuuta 2021

Eräs Facebook-teksteistäni tänään...

Päärakennuksen työhuonettani järjestellessä, lähinnä paperinippuja poistaessani paperinkeräykseen , käteeni osui hiukan haalistunut A4-arkki, jossa lukee Kemin kaupunginvaltuusto. Arkissa on valtuuston paikkajako vaaleittain ja puheenjohtajat ajanjaksolta 1972-2012. Kemin Keskustan valtuutettujen määrä on vaihdellut 3 ja 8 välillä. Se on tällä hetkellä 7... Muistan erittäin hyvin sen hetken, kun päätin lähteä vuonna 2000 kuntavaaliehdokkaaksi. Silloin Kemin Keskustalla oli vuoden 1996 vaalien tuloksena 5 valtuutettua. Päällimmäisenä ajatuksenani oli saada henkilökohtaisilla äänilläni yksi lisäpaikka. Se toteutui, sillä vuoden kuntavaalien tuloksena Kemin Keskustan valtuutettujen määrä nousi 8 valtuutettuun... Minun äänimääräni kuntavaaleissa ovat vaihdelleet 43 ja 72 välillä. Olen ollut koko ajan varavaltuutettuna. Olen aikaisemmin kirjoittanut, että se on minulle sopinut erittäin hyvin, koska on ollut muutakin aktiviteettia. Tosin viime aikoina olen luopunut eräistä - jonkin verran ajatusta- ja aikaavievistä kuvioista. Olen painottanut omalle ryhmittymälle - vuodesta 2000 lähtien -liiallisesta tehtävien keskittämisestä. Kemin taloudellinen tilanne on tällä hetkellä äärimmäisen vakava. Toivon, että kaikissa ryhmittymissä ei tuijoteta pelkästään ehdokkaiden saamiin äänimääriin luottamuspaikkoja jaettaessa/neuvoteltaessa vaan painotetaan tietotaitoa - osaamista. Nyt on saatava parhaat mahdolliset voimat liikkeelle...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti