perjantai 18. joulukuuta 2020

Oliko puhelimen uusinta loppujen lopuksi tarpeellinen...

Oliko puhelimen uusinta loppujen lopuksi tarpeellinen... Viikko siteen päätin hankkia "höyrypuhelimeni" NOKIA Lumia 800 tilalle SAMSUNG Galaxy XCover 4s puhelimen. Minulle puhelin on edelleenkin puhelin. Sen vuoksi minulle loppujen lopuksi olisi riittänyt tuo edellinen ja jopa sitä edellinenkin nokialainen mutta kun nuo päivitykset ja käyttöjärjestelmät alkoivat takerrella ... Lähdin kuitenkin mukaan tuohon "puhelinloikkaan". Palvelu liikkeen puolelta on ollut asiallista, mutta edelleen on auki muutamia asiakokonaisuuksia. Koko prosessissa vaihtui operaattori ja sähköpostiosoitteeni. Eilen ilmeni, että television AREENA ei toimi. Päivitin aamulla reitittimen, mutta edelleenkään langaton verkko ei toimi työhuoneeni vieressä olevaan olohuoneeseen. Kaipa se tässä vielä selviää. Minun uusi sähköpostiosoitteeni piti olla muotoa aki.pyykko44@gmail.com mutta lähettäessäni viestejä niissä lähettäjänä on aki.aarre.olavi.pyykko@gmail.com, joka on ollut iät ja ajat "google-osoitteeni". Minun vanha Outlook 2010 toimii siten, että siihen tulee edelleen viestejä vanhalla sähköpostiosoitteellaani eli aki.pyykko@netti.fi mutta siitä en pysyty lähettämään viestejä. Tuossa vanhassa "laatikossani" on edelleen paljon sellaista sähköpostitavaraa, joka mielestäni on tärkeää. Tuo silmieni edessä oleva näyttö täytyy saada jotakuinkin sähköpostiasioissa entiselleen. Ilmeisesti jonkilaisia viilauksia, synkronointejä pitäisi tehdä, on tehtävä. Se kukaties toteutuu vasta silloin, kun minun "höyrytietokoneeni", vanha, moneen kertaan tuunattu DELL päivitetään uusvanhaan tehokannettavaan alkuvuodesta. Samalla saan ns. telakointilaitteen työpöydälleni. Silloin toteutuu eräänlainen digiloikka. Niin tuo uusi älypuhelin - onhan se upea laite ja siinä on "vaikka mitä". Aikaisemmin olen todennut, että siinä on 95% minulle turhaa. Runsaan viikon kokemuksella totena, että siinä on ilmeisesti 99% minulle turhaa = käyttämätöntä ominaisuutta mutta... Enhän minä ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, toivottavasti en aivan viimeistäkään kertaa. Arvelen saavani muun muassa Veeralta hyviä vinkkejä tuohon uuteen komistukseen, kunhan hän tulee turvallisesti täällä Kainuunkadulla käymään. Kemin kaupungin luottamushenkilöille jaettu pieni tabletti toimii. Sitä en käytä muuhun kuin siihen mihin se on alunperin tarkoitettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti