tiistai 15. joulukuuta 2020

Olenko minä kuitenkin kalkkis, vaikka muuta väitän...

Olenko minä kuitenkin kalkkis, vaikka muuta väitän... Miten niin, no kävin hetki sitten Ammattiopisto Lappian Hiuspysäkillä hiusten laatikkoföönauksessa. Olen käynyt kyseisessä käsittelyssä muutaman kerran aikaisemminkin. Aikaisemmin marssijärjestys on ollut sellainen, että ensin hyvä hiustenpesu, hiusten siitiminen ja kevyt parrankin siistiminen - em. toimenpiteiden jälkeen edellä mainittu laatikkoföönaus eli eräänlainen miesten juhlakampaus. Nyt oli alkutilanne toinen. Voi olla, että toimittiin uusien ohjeiden mukaisesti. Aluksi nopea hiusten kevytpesu ja asiakas tuoliin. Opiskelijalla oli em. osa-alueesta näyttö. Föönauspuhallin suhisi korvanjuuressa aika pitkään, arvelen opiskelijan tavoitteena olleen mahdollisimman hyvä lopputulos. Minulla ei ollut tulokseen muuta kuin myönteistä sanomista. Minulta kyllä kysyttiin, siistitäänkö hiuksia ja partaa. Jätin sen osa-alueen väliin. Sain käteeni asiakaspalautelomakkeen, johon pyydettiin vastaamaan rehellisesti. Sen tein. Olin jo aiemmin opettajalle ja opiskelijalle todennut, että ensimmäistä kertaa minulle tuli tunne: Kuka tällaista laatikkoföönausta tarvitsee. Ymmärrän toki, että opetussuunnitelmissa on yhtä ja toista enemmän ja vähemmän tärkeää. Minua valistettiin, että erilaisiin juhlatilaisuuksiin nimenomaan nuoret - nuoretmiehet - haluavat "tälläytyä" viimeisen päälle. Taisinpa lähtiessäni todeta, että näissä merkeissä en taida enää tuoliin istua. Toki normaalin hiustenleikkuun ja parransiistimisen osalta varmaan jatkossakin - toivottavasti pitkään... Toivottelimme Hyvät Joulut toisillemme.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti