torstai 16. elokuuta 2018

Viimeisin Facebook-tekstini tänään...

Että mitäkö mietin? No muun muassa sitä, että tämän tästä minulle esitetään kysymyksiä, joihin on aivan pakko julkisesti vastata. Minulta kysytään: Miksi en pelaa golfia? Miksi en käy musiikkifestareilla? Jne. ...
Viimeksi esitetty kysymys liittyy kalastamiseen. Minulta kysyttiin: Miksi en käy lohijoilla kalastamassa? Totta, lohi on hyvä kala, mutta ostan/oikeastaan vaimoni ostaa sen marketista.

Minä taidan olla niin yksioikoinen ihminen, että minulle riittää Perämeren pohjukasta, Kemin edustalta pyytämäni ahvenet.
Niitä olen pyytänyt kymmeniä vuosia eikä kiinnostus ole hiipunut. Toki kalastuskäynnit ovat vähentyneet. Ahven on mielestäni erittäin hyvä kala savustettuna - parasta A+ -luokkaa, en kaipaa muuta...
Tosin olen mietiskellyt, ostaisinko pari siikaverkkoa ja kokeilisin niitä lähivesillä olevalla Siikalahdella.
Miksi?
Siksi että syksymmällä kaikuluotaimessa näkyy aina kalaparvia menevän ohi eikä ne ota jigionkiin ja/tai pilkkiin. Ilmeisesti ne ovat siikoja...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti